Gå til innhold

Er dette rett da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på avslutning på sfo i dag... Stesønnen min på 8 år er der sånn av og til når han er hos oss. Han stortrives, så det er ren glede for han å være der de fire-fem dagene i mnd.

Han var litt molefonken når han kom hjem fra sfo i dag, og fortalte at det var avslutning, men at han ikke fikk stjerne som de andre siden han ikke var der så ofte. Hva denne stjerna var fikk vi se når vi kom på arrangementet. Alle fikk ei fin pappstjerne hvor det sto hva ungene hadde sagt om hverandre. Så skulle alle barna på scenen og synge, og gutten "min" satt og visste ikke helt ut eller inn. Så kom en sfo-dame og sa til faren som sto like ved at de hadde "glemt" stjerna hans, men han måtte bli med opp på scenen... Da vi kom hjem sa han at det var samme dama som hadde sagt at han ikke fikk noen stjerne:/ Kan man ikke bare si sannheten da? Og dersom det er så himla mye jobb å lage en liten stjerne ekstra, så kunne de jo bare sagt fra, så kunne vi heller holdt oss hjemme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå ble jeg trist. Det går ikke an å behandle barna så forskjellig. Hvor mye eller lite de er på SFO bør ikke bety noe. Slike ting er betydningsfulle for de små. Han glemmer det nok ikke så lett.

Skrevet

nei, vet ikke helt hva vi skal gjøre med det. Han trives så godt, men dette ble bare dumt synes jeg. Tror jeg skal forfatte et lite skriv til sfo og rektor (som vi kjenner svært godt) sånn at det ikke gjentas...

Skrevet

Fy fader, det der var utrolig dårlig gjort. Hadde tatt det opp med en eller annen som sitter høyere opp i systemet enn hu dama. Det der grenser jo til mobbing. Er utrolig viktig for små barn, jenta mi elsker det hjertet hun fikk i første barnehagen sin(går ut på det samme) og da er det halvannet år siden hun sluttet der.

Skrevet

Brevet klarer du helt sikkert å formulere veldig bra! Ikke gi deg på dette, hun bør få en tilbakemelding på hvordan hun oppførte seg og hvilke holdninger hun har.

Skrevet

Ja, det der var faktisk å stenge ute et barn! Slikt gjør man ikke, smålig av henne!

Kjør på! Barna skal føle seg verdsatt og skattet!

Kjenner det bruser i meg etter en del av de innleggene her idag, vet det er maaaaaaaange flinke mennsker som jobber med barn og er helt og holdent for at de skal få en kraftig lønnsøkning, slik at vi kan beholde de som gjør en god jobb! Men minsanten er det en del som er havnet på feil hylle og, trist når slikt går utover uskyldige barn!

Skrevet

Har skrevet en mail nå som er til godkjenning hos faren:) Vi får snakke litt om det når han kommer hjem fra skolen, ble liksom ikke tid til det i går. Plaster på såret ble handel hos isbilen (for første gang i historien her i huset), så den kom jo beleilig, hehe. Så det blir is til dessert i dag!

Men tilbake til saken, å lyve for et barn er høl i hue - iallefall dersom det er for å berge seg inn overfor far og meg. Så får vi se om vi får en beklagelse iallefall.

Skrevet

dette var absolutt ikke bra. han skulle selvfølgelig hatt stjerne som alle de andre!!

Nå kan det jo faktisk hende at de hadde glemt den da. Kanskje de hadde forsøkt å forklare det for gutten tidligere på dagen, men at han hadde oppfattet det som om han ikke fikk i det hele tatt.

Kanskje det hadde hatt en opplegg noen dager hvor de hadde samlingsstund og alle barna sa noe pent om hverandre. Hvis gutten deres ikke hadde vært der disse dagene, så hadde han jo ikke fått vært med på opplegget.

Det kan være mange forklaringer på dette - og det er ikke ment for å unnskylde SFO. Uansett burde han selvfølgelig fått som alle de andre. Men forklaringen kan jo faktisk være en annen enn det gutten oppfattet.

Skrevet

Tja, det kan jo det - og det skriver jeg forsåvidt i mailen også at det kan være en forklaring til det. Men det hadde vært veldig greit å få vite akkurat sånne ting dersom man ikke vil gi et barn akkurat dette. At de hadde glemt det var bare tull, da hadde de vel ikke snakket om det tidligere på dagen? Men jeg gir de en sjans til å forklare evt misforståelser:) Derfor er det greit å ta opp slike ting...

Skrevet

Der er jeg HELT enig med deg:)

Uansett forklaring så skal som sagt slike ting ikke skje. Det er de voksne som skal passe på at alle barna blir behandlet likt og at ingen blir glemt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...