Gå til innhold

Størst sjangs for å bli gravid? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må jo nesten høre med dere da :)

Er det ca 2 uker før 1 dagen med mens, eller hvordan er det?

Har også hørt om fruktbarhetsmåler av noe slag? Er dette noe & anbefale? :)

Mvh Michelle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei michelle! :)

Det sies at man har EL 14 dager før forventet mens.. Det kommer jo an på syklusen din.. =)

Skrevet

eggløsning er på 28 dagers syklus normalt 14 dager før mens ja.... det er jo så klart da du er mest fruktbar... ciss du orker og vil så kan du begynne å tempe for å finne el, eller du kan sjekke livmortappen.... eller ja du kan ha el.test... og denne fruktbarhetsmåleren.... jeg har tempet litt tidligere men ikke noe særli for meg det... har lurt på å prøve el-test, men vet ikke...

jeg føler prøvinga blir stress da...

Skrevet

Kommer ikke an på syklusen.. man har som regel ca 14 dager før ventet mens.. jeg foreksempel, har el på dag 18 og 32 dagers syklus... Det som varierer er hvilken dag etter mens man har el... el noe.. tror jeg.. hihi

Skrevet

Ja det var jo sånn jeg mente det, jo lengre syklus man har.. Jo lengre må man vente på EL.. =)) hihi

Skrevet

Men hvis du skal teste med el tester så husk å begynne å teste noen dager før slik at du er sikker på at du får med deg el:) Det er lurt å sex i forkant av el forresten, siden sædcellene kan leve i flere dager, mens egget bare lever i ca 1 dag. Gå inn på pernille.info der står det masse om dette:)

Skrevet

Ok, tusen takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...