LilleBanan blir storebror Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Blir ikke no grei å ha med å gjøre når jeg får alle disse hormonene i kroppen som er i p-piller etc. Har prøvd inplanton, nuvaring, enm engde p-pille merker. Hormoner er ikke noe for meg... Tenkte kansje sånn babycomputer er et bra alternativ men det er jo så dyrt. Noen som har erfaring her? Har den jo i en mannsalder så på sikt er det sikkert ikke dumt. Å ingen pris er for høy for å slippe de fæle humørsvingningene etc...
Bianca83 Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Er det sånn prevensjons-dings som måler temperaturen og som avgjør om det er sikkert å ha sex el ikke du mener? Isåfall så kjenner jeg opptil flere som det ikke funket helt på ;-)
LilleBanan blir storebror Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2008 ja det er sånn jeg tenker på. Har hørt at den skal være så sikker om den blir brukt riktig. Men kjenner ingen som kan bekrefte det da. Men du kjenner opptil fler som ikke er fornøyde altså....hmmmpf trodde jeg hadde et kallbra alternativ her :S
*LilleTroll + spira Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 Jeg bruker pearly, den enkleste versjonen av pfc'ene! Er strålende fornøyd og skal aldri tilbake til å putte hormoner i kroppen. Flere av mine venninner bruker også pearly, og ingen har blitt ufrivillig gravide! Det blir en investering ettersom det koster litt.. og i starten får man mange såkalte røde (usikre) dager hvor man må bruke annen prevensjon - men gud, det er verdt det
Gjest Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 Må man til lege for å få tak i dette, eller kan det kjøpes på apoteket?
sydilla Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 hei! Jeg har brukt ladycomp i 6 år og har vært veldig fornøyd. Vi brukte den som prevensjon/familieplanlegger og det funka begge deler. Vi fikk 3 barn i denne perioden, nr. 3 kom da vi trodde vi var smartere enn compen. Den lyste gult, men jeg pleide jo aldri å ha så tidlig eggløsning, så jeg mente den tok feil. det gjorde den ikke ;-) Jeg tror den er så sikker som de vil ha den til, hvis du er nøye med målingene og ikke overprøver den! Jeg blir veldig lett gravid, så det at vi brukte den så pass lange perioder ( 1 - 1 1/2 år) mellom svangerskapene uten at jeg blei gravid tyder jo på at den funka for meg i alle fall. Men jeg hadde ikke brukt den om det var krise med flere barn. Den krever nøyaktighet og disiplin. Dessuten bør du ha en rimelig regelmessig syklus. De er ganske lett å kjøpe dem brukt.
kisso Skrevet 30. mai 2008 #7 Skrevet 30. mai 2008 Jeg har nettop kjøpt meg pearly. Brukt den i halvannen måned, deilig å slippe hormoner. Kjøpte den på nettet i utlandet, kosta meg ca to tusen og da fikk jeg den direkte på døra;))
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 30. mai 2008 #8 Skrevet 30. mai 2008 hvilken internett side bestilte du den på?? elle hvordan fikk du tak i den??
Gjest Skrevet 30. mai 2008 #9 Skrevet 30. mai 2008 Jeg har en ladycomp tilsalgs... har hatt den lenge, kjøpte den brukt, men har ikke brukt den selv, da jeg ikke har orket og sette meg inn i det og planlagt baby! Nå må jeg gå på p-piller pga. at jeg har cyster på eggstokkene :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå