*Udon'tKnowMe* Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Leieboeren min har vist kommet på skråplanet.. narko nord har hadd rassia der denne uken og funnet narkotika av noe slag (noe hun åpent forteller om selv..), og nå har hun barnevernet på nakken og gud vet hva.. kan jeg si henne opp med dette som bakgrunn??? Med hjemmel i lov? Jeg vil ikke ha noe narkoreir hjemme hos meg, jeg har jo en 2 åring i hus!!!
ayla05 Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 jeg ville slått opp på gule sider i morgen og ringt en advokat for å høre hva som er lov og ikke. da får du et svar som er begrunna i loven:)
Pysa Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 advokater tar betalt for tlfkonsultasjoner også, bare så du vet det
Kvitrebekk Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 Du kan lese husleieloven på http://www.lovdata.no/all/tl-19990326-017-009.html. Se spesielt kap 9. Vil tro at det er § 9-5 d som vil være mest aktuell i din situasjon. Den gir utleier rett til oppsigelse der det foreligger en annen saklig grunn til å si opp leieavtalen. Det er forholdsvis strenge regler for oppsigelse av leieforhold og det skal ganske mye til. Du kan ta kontakt med huseierenes landsforbund eller namsmann. Vil tro det koster vesentlig mindre enn advokat. Og namsmann er jo eneste som kan stå for utkastelse så de bør vite slikt. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå