Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er så mange som har hatt flere UL her..Er dette vanlig?..

Jeg har hatt bare en jeg,og det var i uke 18...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig å ha 1 ul - screeningen i ca 18. uke. Når man gjør fler er det gjerne risikosvangerskap eller andre hendelser/mistanke om avvik underveis, eller den gravide har selv bestilt privat f.eks 3D.

Skrevet

Det er vel bare den ene som er "vanlig" dersom det ikke er noe spesielt som tilsier at du trenger fler - jeg har hatt den ordinære i uke 19 pluss en ekstra i uke 33 for å sjekke at morkaka hadde trekt seg unna åpningen (de så på ordinær UL at den lå sånn at den var i kontakt med åpningen). Men hadde jeg ikke hatt den morkakeplasseringa hadde det nok ikke vært mer enn én UL på meg heller så langt :)

Skrevet

Hvis alt går etter "planen" i svangerskapet, er det kun denne ene UL-en. Unntaket er dersom det er frykt for at babyen ikke har det så bra, evt for vekstestimering sent i svangerskapet.

Men det er altså slettes ikke normalt å bare ha èn UL! Jeg fikk ikke se kjønnet på min UL, så kunne nok godt ha tenkt meg å fått en til, men jeg vil liksom ikke bruke av tida som er forbeholdt gravide med risikosvangerskap heller! Så da blir det bare ekstra spennende å se om et par måneder... =)

Skrevet

det aller vanligste er å ha en. den ordinære i uke 17-19.

men flere og flere steder legger inn en ekstra ul i uke 32 ca. for en vekstestimering.

også er det jo mer og mer vanlig å bestille en ul på eget initiativ rundt uke 12 for å se om det er liv og en 3d ul senere.

dem som har hatt fler enn 2(1) har enten gjort det på eget initiativ eller har "fått" ekstra ul på medisinsk grunnlag og ekstra oppfølging pga tidligere komplikasjoner.

også har man jo rett og slett dem som er så heldig at legen/jordmora har ul-utstyr på kontoret sitt;)

Skrevet

ok:)tusen takk for svar alle sammen:):)Er liksom inne i uke 34 nå,og hadde ikke hørt noe om at jeg skulle ha flere UL, så jeg begynte å lure, er førstegangs..

Kunne egentlig tenkt meg en til, men bare for å bekrefte kjønnet.FIkk beskjed om gutt i uke 18,men har hele tiden følt jente..he he..og når vi har snakket om det her,så så vi ingen pung egentlig..bare tissen liksom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...