hrmpf Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Har begge deler, men er i tvil hva som er best å bruke på soverommet om natta. Tanken var egentlig å ha vugga i stua, og sprinkelsenga på soverommet. Men så har det begynt å surre om kanskje det er greit med vugga på soverommet, mtp vugge bebisen i søvn om natta og sånt? Å så det som jeg da lurer på... Blir det på en måte en ny tilvenning når babyen skal gå over til sprinkelseng på soverommet etter noen mnder? Litt rotete forklart men håper noen skjønner tanken
Idun<3tosmå<3 Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Jeg stemmer for vugge på stua til dagsoving, og sprinkelseng på soverommet for nattsoving. Har ikke barn fra før, så null erfaring å komme med da.. Bare min mening:)
Aprilnuske Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Har heller ikke barn fra før men jeg leste et sted at det var bra for babyen å ha forskjellig sove sted fra natt til dag. da lærer den raskere at når den blir lakt i sengen på soverommet er det natt og da skal den sove lenge. Så sån sett er det lurt med vugge i stua og sengen på soverommet. samtidig så liker ikke nyfødte babyer å sove i en stor sprinkelseng når de er vant til å ligge i den trange trygge magen. mange løser dette med å sette vognbagen i senga. Vi har kjøpt Stokke sin seng for den er bitteliten i begynelsen og så bygges den ut til vanlig størelse etterhvert. så skal vi ha en gammel koselig kurv i stua som sove sted på dagtid hvis vi ikke bruker vogna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå