Theeaelis Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Jeg fikk en sønn for en mnd siden, og vet ikke hvem barnefar er. Har verdens beste kjæreste som stiller opp for både meg og ungen, men han er ikke faren, og det er han fult klar over. Men saken er det at jeg er usikker på om jeg vil vite hvem faren er, for vi 3 har det jo så godt. Og de som er klar over at de kan være faren vil ikke ødlegge det vi 3 har. Men er det dålig gjort av meg og ikke vil finn ut det ? føler meg sikkelig råtten, men ting er fint som det er. Og vi er kun 17 & 20år. så jeg er litt rådvill. Trenger masse råd fra de som har erfaring. føler meg så grusom som ikke vil vite det hjeelp
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Jeg har ingen erfaring på dette området, men jeg ville nok ha visst hvem det var som var far til min lille sønn..og barnet trenger jo før eller siden å vite det selv også..når du er så heldig å ha en flott kjæreste som støtter deg ,så er det sikkert ikke noe problem det heller?men hva med de andre,er de ikke gira på å vite?
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Hva med, dersom de som muligens er fedre går med på det, å finne ut hvem som er far (dna-test) for deretter å la kjæresten din adoptere? På den måten sikrer du både han som stiller som far og sønnen din at de får lov å beholde båndet seg i mellom uansett hva som skjer. For om du bare lar kjæresten din signere farskapet eller lar det stå "far ukjent" kan enhver som mener han er far (eller i "far ukjent"-tilfellet også staten) forlange å få tatt dna-test, og så kan plutselig han som har vært pappa'n fra starten av stå uten rettigheter til å treffe "sønnen sin" - og ungen står der med en ny pappa og ingen rett til å treffe den han er kjent med og kanskje har levd med som pappa i flere år. Kjip situasjon i fall. Dersom du mener at kjæresten din er den som bør være pappa, og de aktuelle farskapskandidatene er enige i dette, vil jeg på det sterkeste anbefale å ta "risken" med å få dna-test i orden så rette vedkommende kan adoptere bort sønnen sin til kjæresten din og få saken ut av verden for all framtid. Om man så forteller poden dette ved en senere anledning blir vel en vurdering som alle adoptivforeldre kan argumentere for og i mot herifra og inn i evigheten vil jeg tro...
Kelly mams Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 Jeg mener ikke å legge en demper på ting nå, men en ting du BØR tenke over og som egentlig er veldig enkelt. Hva gjør du hvis du skulle havne i en situasjon der babyen din trenger en transplantasjon eller blodoverføring (la oss nå håpe dette IKKE skjer) men hva hvis, da tror jeg det vil være lurt både for deg og for ditt barn å vite hvem du kan henvende deg til skulle du mot all formodning ikke være en "match".. Jeg har selv en adoptivfar og jeg ville aldri sett på noen andre som min pappa enn han, så det å få dette bekreftet behøver ikke å "ødelegge" båndet mellom ditt barn og din kjæreste. Men det kan jo til og med styrke det. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå