Gå til innhold

Ville dere gjort dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klippet plenen når dere ser at naboene har middagsgjester som sitter ute å spiser?

Jeg bor i rekkehus, det er tett mellom plenene og plattingene, hadde middagsgjester, vi grillet og koste oss, helt til naboen startet plenklipperen.

Ble temmelig irritert på at hun ikke kunne vente til vi var ferdig med å spise i det minste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, med mindre det var årsaker som gjorde at jeg kun hadde anledning akkuratt den dagen og til den tiden så tror jeg jeg ville tatt hensyn.

Men på den annen side, lyden av gressklipper og lukta av grill hører litt sammen om sommeren...tja nei..vet ikke likevel om det er så gale :P

Skrevet

Ja, men vi har mikroplen og manuell plenklipper. Ville ikkje gjort det om det bråka fælt.

Skrevet

Absolutt ikke. Det minner om naboens absolutte mangel på respekt og vanlig folkeskikk. Her må du sette standarden og gå forann med godt eksempel.

Skrevet

Problemet er at det i slike borettslag er mange naboer å ta hensyn til, og hun kunne ikke vite når dere skulle bli ferdige med maten. I gaten der foreldrene mine bor, går gressklipperen stort sett ett eller annet sted hele sommeren. Dette er nok noe du bare må leve med så lenge du bor på et sted med gress rundt. Flytt til leilighet - da slipper du dette problemet!!

Skrevet

jepp det hadde gjort......

Skrevet

Kanskje det var akkurat nå denne uken det passet for henne å klippe plenen.. Du gjør deg vel litt viktig om du forventer at naboen skal ta hensyn til at du har middagsgjester... Dette burde kanskje DU tenkt på før du flyttet inn i et rekkehus... Og ærlig talt.. det tar ikke så innmari lang tid å klippe en liten plen.. Hormoner ute og går?:)

Skrevet

Jeg hadde nok ventet litt. Du kunne jo kanskje spurt om hun kunne vente til dere var ferdige. Men sånn er det jo når man bor i rekkehus eller lignende, så er det vanskelig å ta hensyn til alle.

Skrevet

En plen MÅ vel aldri klippes? Liker naboen min jeg, og vil helst ikke såre, eller tråkke dem på tærne. Blir så mye hyggligere om vi tar litt hensyn til hverandre og ikke bare står på retten vår.

Skrevet

Ja det hadde jeg gjort. Tenk nå som det er varmt så sitter folk ute hele tiden, og naboer har man på alle kanter. Så lenge det ikke er for sent på kvelden ser jeg ikke problemet. Man har ikka akkurat sykt stor hage når man bor i rekkehus

Skrevet

Det er et rimelig stort berettslag, og det er alltid en eller annen som klipper gresset, men jeg mener ikke at alle skal ta hensyn til om vi spiser ute eller ikke, kun den aller nærmeste naboen kan vell ta hensyn til akkurat det?

Dette skjedde lørdagskveld og alle de som bor i min rekke ( 5 leiligheter) holdt på å grille og spise ute, så det er nok ikke bare jeg som reagerte på at hun gjorde det.

Ja jeg kunne nok flyttet, men jeg mener at man ikke skal "godta" alt selv om man bor i rekkehus og tett på hverandre, man kan jo ta hensyn til naboene en gang i blant.

Skrevet

Plena blir jo et helvete å klippe når den blir for lang, klart den må klippes. Hva om den alt har vokst for lang, hva om de skulle bort.

Skrevet

Det er jo et problem hvis det er et problem for naboen. Egosentrisk virker det å kun tenke på egne behov. Kanskje blir ikke plenen like fin om du venter en dag. Men så blir naboen litt blidere og det er verdt hver ekstra millimenter.

Skrevet

Nei, de skulle ikke bort, så mye snakker vi sammen.

Skrevet

Helt enig i at et godt mellom menneskelig naboforhold er mye mere verdt en en perfekt hage. Menesker er den viktigste ressursen man har.

Skrevet

Hun gjorde det sikkert ikke med onde hensikter, og hun tenkte neppe over at du kom til å reagere som du gjør.

Skrevet

Som jeg skrev, JEG ser ikke problemet. Om det er et problem for naboen er en annen sak. Takler man ikke at naboen klipper plenen (innenfor borettslagets tidsfrister for bråk/støy) så må man se seg om etter annen måte å bo på. Hva om naboene sitter ute hver dag? Det er som sagt fint vær, dessuten vet man aldri grunnen. Kanskje naboen skal på jobb / ferie / ha besøk selv?

Her synes jeg faktisk det er egosentrisk å mene at naboen må føye seg etter en selv og avstå fra å klippe plenen.

Skrevet

Nei det er ikke er problem at naboer klipper gresset, når jeg er ute, men det må da gå an å ta hensyn til hverandre selv om man bor i et boerettslag? Spesielt når man vet at naboen skal feire noe,

Nei hun skulle ikke bort, eller ha venner på besøk. Hun kom til oss når vi var ferdige med å spise.

Dette skjedde på lørdagskveld, som jeg skrev litt lenger oppe, hun visste at vi skulle ha venner på besøk den kvelden og at vi skulle sitte ute. Jeg syns ikke det er så mye forlangt eller at det er egosentrisk, at hun kunne vente 30 min. Det er manger andre tider man kan klippe plenen på, så mye hensyn syns jeg vi burde ta til naboen. Når naboen har noe feiring på gang. Jeg ville ikke gjort det om det var omvendt.

Hi

Skrevet

Det er ganske mange som ikke er hyggelige mennesker, men egoistiske viktigperer. At de selv ikke ser at de er egoistiske ligger selvfølgelig i kortene. Disse menneskene skal man vokte seg for å gjøre til sine venner. Har de ikke evne til empati i slike saker kan det også mangle empati i mere alvorlige saker. Det er nok av mennesker som er hyggelige og vil leve i fred og fordraglighet. Det er disse vi bør ta vare på.

Skrevet

anonym 23:18 her

Med de opplysningene stiller jo saken seg helt annerledes. Lørdag kveld og en feiring er ikke noe som skjer hver dag - og spesielt ikke hvis naboen var klar over det og ikke hadde noe stress med å klippe plenen. Jeg svarte på hovedinnlegget på generelt grunnlag, på en hverdag når noen har middagsgjester uten at det er noen spesiell grunn mener jeg at man bør kunne klippe plenen (som jeg antar ikke er veldig stor)

Skrevet

Ok - Jeg er enig i at lørdag kveld er et dårlig tidspunkt. Selvfølgelig skal man ikke godta alt i et borettslag. De nærmeste naboene bør jo se an litt, og kanskje vente litt hvis det er grilling på gang, hos nærmeste nabo. Enig med deg der:-)

Anonym kl 22.30

Skrevet

Skulle nok skrevet mere spesifikt på hvilken dag det var og at det var en spesiell anledning.

Det er klart at man ikke tar hensyn til at naboen sitter ute, en hvilken som helst dag, da får man jo aldri klipt den mellomstore plenen, har faktisk ganske mye plen til at det er borettslag.

Hi.

Skrevet

Koster ikke mye å ta litt hensyn.

Skrevet

HI- Hvis dere er så gode venner at hun visste at du skulle feire OG sitte ute så kunne du vel ha bedt henne vente med klippinga da hun begynte istedetfor å klage på henne her inne, vel? Virker litt merkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...