Gjest Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 No er oppussinga igang for å forsøksvis kompensere for at vi er sju personar i eit hus som er bygd for fire....Og hei kor det går. No har ei rekke menn frå diverse austblokkland hogd opp golvet i heile kjellaretasjen og plassert det nennsomt i mine blomsterbed. O gru Så maser rørleggaren... Kor skal vasken stå? Nei, der e ikkje plass til skap der. Vil du ha varmtvann i dag? Skal dokker på do no? Så må vi frekventere diverse flise og innredningsbutikkar, og ta alle dei vanskelige valga. Går det an å ha skifer i dusjnisje, og er corian så stilig som det ser ut i bonytt? Og det verste av alt; fy pyton kor materialistisk ein blir av å pusse opp, og det hjertet er fullt av renner munnen sannelig over med
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Vi ligger noen skritt bak deg i oppussinga, men jeg skjønner jo at det ikke er hyggelige tider vi har i vente :S Hvor lang tid skal de bruke på jobben?
iznogood Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Da skjønner jeg at det er enklere når jeg pusser opp :-) Hva som skal være hvor på badet blir bestemt av hvor badet skal være - det viser seg at 16 kvm fint kan deles i ett bad med do, dusj og kar og et rom med bare do og vask. Badet ble stor nok likevel. Fliser er bestemt av hva som er tilbudspakke :-) Skifer er dritlekkert - men hvor mye kan man få for pengene, er førende her. Rørlegger får jeg selv være, fliselegger likeså. Det blir mye mer membran alle veier enn standard, men bedre safe en sorry :-D Skap blir kjøpt på IKEA, men ble ikke her som jeg hadde sett for meg - så ut med dem og inn med hjemmesnekrede. :-) Til og med speilet er hjemmelavet - man kommer langt med brannmurslist, bark og epoxy. Men det skulle vært gøy å slippe alle praktiske og økonomiske krumspring - og bare handlet det en hadde lyst på og fått noen handyhunker fra polen til å gjøre jobben. Den lille ekstra kostnaden til coca-cola light hadde været helt ok :-) Blir sikkert kjempefint hjemme hos dere - men du verden for et pes mens det hele står på.
Maud Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 Oppussing er et helvete når det er i gang. Litt fordi det blir rotete, men mest fordi man må ta så mange valg hele tiden. Mange penger koster det også og da vil man jo velge riktig... Når det er ferdig, da blir man glad da :-D
Gjest Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 Dei skal etter planen vere ferdig med golv og rominnredning til fellesferien. Ny trapp blir eit forsinkande ledd, for golv og vegg må først bli ferdig, og så kan dei ta mål til trapp, og så 5-6 vekers bestillingstid. Så heilt ferdig er vi neppe før langt uti august.
Gjest Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 Hjemmelagd er ofte det aller finaste, men vi kjenner våre begrensningar.... Kva trur du om skifer også på vegg? Mørkt og fælt eller dritlekkert? (kompensert med masse lys og speil og innebygd akvarium...)
Gjest Skrevet 30. mai 2008 #7 Skrevet 30. mai 2008 Ja, også er det slik at det meste blir eit musepiss i havet i forhold til totalsummen. Men nokre tusenlappar her og der blir faktisk mykje til slutt. Eg synst det er vanskelig å bestemme kor pengane skal prioriterast, og kor ein skal velge billig.
iznogood Skrevet 30. mai 2008 #8 Skrevet 30. mai 2008 det finnes så mye lekker skifer i forskjellig nyanser at det måtte kunne fungere helt flott på vegg også :-) men masse lys og akvarium blir jo det meste flott :-) masse lys har jeg glemt av der rundt speilet - så du verden så bra jeg ser ut når jeg ser meg i speilet om morgenen. Ikke en skrukke synes :-D Så det kan være jeg ikke skaffer meg mer lys i det hele tatt.
Plutseliten :) Skrevet 30. mai 2008 #9 Skrevet 30. mai 2008 Unner ikke dere badprosjektet. Det er så klønete rom å pusse opp,masse rot og byggestøv,og tungvinte løsninger i hverdagen da alt av porselen er demontert Men ,jeg er sikker på at det blir knallfint tilslutt og da er det bare å nyte luksusen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå