skatten 21.41 Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Gutten min (6mnd) vil ikke drikke. Det er såvidt han tar puppen, og vann vil han ikke ha.Holdt på noen uker nå...Bleiene er ikke særlig våte,så blir jo bekymra. Har prøvd å ha usukret juice i vannet, gir både på flaske og tutkopp, men han suger ikke, bare biter. Hvordan få han til å suge på tutkoppen? Har noen opplevd det samme?
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Jeg gav vann fra imsdalflaske til og begynne med da lillemor ikke tok tutkopp eller tåteflaske med vann heller. Jeg har også tutkopp uten denne sølestopperen, og den drakk hu av. Måtte ha "fritt fall" i vannet, slik at hu slapp å suge selv. Tror rett og slett hu ikke skjønnte greia der helt jeg. Nå tar hu den derimot helt fint. Du kan forresten prøve å ha litt malt i vannet, så smaker det litt søtt og godt.
1 blå, 1 rosa & 1 Engel Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 Jeg lager fruktmos til tuppa selv, da koker jeg epler og pærer. Den 'kraften', eller saften, eller hva du vil kalle det, altså, kokevannet, det siler jeg, og gir som drikke... Det går ned på høykant her i huset, gjorde det samme med storebror og. :-) For å lære ham å drikke rent vann, kan du blande det tynnere og tynnere, gjorde det med storebror, og han er veldig glad i vann nå. Har ikke kommet så langt med tuppa enda. Kan jo være verdt et forsøk? Ha en fin dag! :-)
1 blå, 1 rosa & 1 Engel Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 Ps, for å lære ham å drikke av tutkopp kan det være lurt å ta ut den ventilen i tuten som gjør at det ikke renner av den. Litt lettere å skjønne poenget da. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå