Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 på grunn av nedstemthet etter fødselen. Mannen min har ringt sykehuset og bestilt time til meg fordi jeg gråter mye og ikke takler overgangen til å ikke være gravid lenger osv. så bra. De hadde en egen jordmor som har samtaler for nestemte, så jeg er tydeligvis ikke den eneste som trenger en å snakke med. Noen som har vært på det her? Hvordan var det og hva ble tatt opp? Jeg gruer meg litt da jeg syns det er litt flaut, men er samtidig litt lettet for at jeg skal ta tak i dette.
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Ikke heeeelt det samme, men jeg har fått oppfølging etter forrige barn grunnet fødselsdepresjon, og de tar opp din allmenntilstand, litt om dine tanker og følelser rundt deg selv, kroppen, barnet og "verden rundt" dere... De vil nok også spørre om søvn, først og fremst din, matrutiner, kosthold etc. Hva nå enn som de mener er relevant for akkurat din situasjon.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Hei Så fint at du har fått tid til samtale! Jeg var en del deprimert og lei meg etter andre fødsel. Helsesøster på helsestasjonen skjønte på meg at jeg slet, så jeg fikk en del ekstra samtaler med henne. Det hjelp å snakke med en fagperson. Bla hadde lillegutt søvnproblemer, som gjorde meg enda mer utslitt, og da hadde hun mange gode råd og tips. Også anbefalte hun meg andre jeg kunne snakke videre med, uten at jeg trengte å bruke de. Det er ikke noe å være flau for! Mange som sliter etter fødsel. Dessverre er det ikke alle som tar tak i det med engang, og heller drar problemene med seg videre, f.eks til evnt neste fødsel... Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå