sevilla1 Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Den venstre foten min har hovnet opp - ikke den andre. Er litt bekymret for dette - selvom jeg vet at ødemer er vanlig. Flere som bare har det på en side? Og noen gode tips for å få det ned. Er i uke 36 - og ikke spes hoven i hender eller beina forøvrig - bare den ene foten.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Ikke at jeg har greie på dette, men jeg tenker litt på blodpropp når du sier du kun er hoven i ene foten.... Har du smerter i tillegg? Foreslår du ringer føden eller legevakta og hører hva de mener!
sevilla1 Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. mai 2008 Huff - nå skremmer dere meg. Har ikke smerter - kun litt prikking i foten. Ikke veldig hoven heller - og går fint på foten. Er det virkelig ingen andre som har dette og som kan si at det er normalt. Ikke lyst til å legge meg nå - kan jo selvfølgelig ringe, men vil ikke overdramatisere heller...
Herkules Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 Hei jeg ville faktisk ringt, jeg var nylig hos legen pga hovne ben og det legen faktisk skjekket var at det var likt på begge bena, målte med målebånd Så siden du har det i en fot så ville jeg snakket med en lege eller kanskje en jm
1, 2, 3!!! Skrevet 29. mai 2008 #6 Skrevet 29. mai 2008 Jeg er veldig hoven i begge beina, men venstre fot er verre enn høyre... Har ikke tenkt noe over dette. Jordmor eller lege har ikke nevnt noe om det heller, bare skrevet 3 på Ødem...
Idun<3tosmå<3 Skrevet 29. mai 2008 #7 Skrevet 29. mai 2008 Det er på ingen måte overdramatisering å ta en tlf. Si bare du har et spørsmål, og forklar hvordan foten din er og hvordan dette føles, og spør så om det er noe du trenger å bekymre deg for! Jeg har ringt føden flere ganger med spørsmål, og hver gang fått hyggelige og hjelpsomme jordmødre til å berolige meg, eller jeg har fått kommet inn på sjekk for sikkerhets skyld! Ta den telefonen du!
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 29. mai 2008 #8 Skrevet 29. mai 2008 viss d er bare dn ene foten vil jeg anbefale dg å ta kontakt med føden for da kan d være en blodpropp. noe som ikke er så uvanlig,... men da må du inn på føden å få noe som løser opp proppen slik at dn ikke løsner å setter seg i lungene dine.. hjærtet eller hjernen..
Idun<3tosmå<3 Skrevet 29. mai 2008 #9 Skrevet 29. mai 2008 Ikke for å mase, men det står i pasientboka at ved akutt ensisdig ødem skal man kontakte lege straks... http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=1537
Sikkertforgammel Skrevet 29. mai 2008 #10 Skrevet 29. mai 2008 Jeg ble litt redd i går kveld, for min venstre fot var kjempehoven! Høyrefoten var og litt hoven, men jeg så lett at det var stor forskjell. Venstre var mye større. Stein hard og litt nummen. Da hadde jeg sittet en god stund rett opp og ned ved pcn, så jeg reiste meg opp, og la meg på sofaen en time med beina høyt. Det hjalp veldig =) Ved blodpropp blir beinet veldig vondt!! Veldig!!!!! Og hovent og rødt! Tror ikke det er det du har, men det er jo ikke farlig å ringe føden der du bor å høre =) Bare for sikkerhetsskyld. De er der for å hjelpe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå