Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den venstre foten min har hovnet opp - ikke den andre. Er litt bekymret for dette - selvom jeg vet at ødemer er vanlig. Flere som bare har det på en side? Og noen gode tips for å få det ned. Er i uke 36 - og ikke spes hoven i hender eller beina forøvrig - bare den ene foten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke at jeg har greie på dette, men jeg tenker litt på blodpropp når du sier du kun er hoven i ene foten....

Har du smerter i tillegg?

Foreslår du ringer føden eller legevakta og hører hva de mener!

 

Skrevet

Huff - nå skremmer dere meg. Har ikke smerter - kun litt prikking i foten. Ikke veldig hoven heller - og går fint på foten. Er det virkelig ingen andre som har dette og som kan si at det er normalt. Ikke lyst til å legge meg nå - kan jo selvfølgelig ringe, men vil ikke overdramatisere heller...

Skrevet

Hei jeg ville faktisk ringt, jeg var nylig hos legen pga hovne ben og det legen faktisk skjekket var at det var likt på begge bena, målte med målebånd

 

Så siden du har det i en fot så ville jeg snakket med en lege eller kanskje en jm

Skrevet

Jeg er veldig hoven i begge beina, men venstre fot er verre enn høyre... Har ikke tenkt noe over dette. Jordmor eller lege har ikke nevnt noe om det heller, bare skrevet 3 på Ødem...

Skrevet

Det er på ingen måte overdramatisering å ta en tlf. Si bare du har et spørsmål, og forklar hvordan foten din er og hvordan dette føles, og spør så om det er noe du trenger å bekymre deg for!

Jeg har ringt føden flere ganger med spørsmål, og hver gang fått hyggelige og hjelpsomme jordmødre til å berolige meg, eller jeg har fått kommet inn på sjekk for sikkerhets skyld!

Ta den telefonen du!

 

 

Skrevet

viss d er bare dn ene foten vil jeg anbefale dg å ta kontakt med føden for da kan d være en blodpropp. noe som ikke er så uvanlig,... men da må du inn på føden å få noe som løser opp proppen slik at dn ikke løsner å setter seg i lungene dine.. hjærtet eller hjernen..

Skrevet

Jeg ble litt redd i går kveld, for min venstre fot var kjempehoven! Høyrefoten var og litt hoven, men jeg så lett at det var stor forskjell. Venstre var mye større. Stein hard og litt nummen. Da hadde jeg sittet en god stund rett opp og ned ved pcn, så jeg reiste meg opp, og la meg på sofaen en time med beina høyt. Det hjalp veldig =)

 

Ved blodpropp blir beinet veldig vondt!! Veldig!!!!! Og hovent og rødt! Tror ikke det er det du har, men det er jo ikke farlig å ringe føden der du bor å høre =) Bare for sikkerhetsskyld.

 

De er der for å hjelpe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...