Gå til innhold

Lykketroll + barnehagedugnad = kaos...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ho, ho!

I går var det dugnad i barnehagen. Tenkte jeg skulle forsøke å gjøre en liten innsats, samtidig som jeg måtte holde et halvt øye med Lykketrollet. Lettere sagt enn gjort.

Det sprang masse pappaer rundt med fancy utstyr. Hekker ble klippet og bord ble beiset i en rasende fart. Vi mammaer gikk gjerne litt forvirra rundt og prøvde å finne noe å gjøre. Akkurat som vi mangla et "Jeg ser hva som trengs å gjøre og jeg tar initiativet" gen...

Selv tok jeg et par spadetak og dro litt rundt på en rake. Det ble kanskje et liten tanke finere...

Lykketrollet var lykkelig i sandkassa i akkurat 30 sekunder. Etter det var han høyt og lavt i en vill fart. Som regel gikk det så lenge det gikk, deretter gikk han rett på snørra. Ja, ja.

De andre barna i hans avdeling satt så fint i nærheten av foreldrene sine. Som regel syns jeg at det er bra at Lykketrollet er så aktiv, men av og til hadde det vært greit at han kunne sitte på rompa mer enn et halvt minutt :)

Til slutt endte det med at han velta en mugge med vann og satt seg i dammen. DA var det på tide å takke for oss. Det spørs om vi blir invitert tilbake...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe... :-) synes jeg ser det hele for meg i ånden.

Og er helt ærlig talt - er det noen krise, synes, du om du ikke blir invitert på flere dugnader nærmeste fremtid? :-)

Skrevet

I år har vi jammen ikke blitt "invitert" (les: beordret) til dugnad og det er godt! Jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen av de travle pappaene som ordner og styrer og mangelen på at noen sier hva det er behov for...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...