Næsningsfrua Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Dette har vært dagen vi kan glemme. Mellomste skal konfirmeres på søndag, og vi skal ha det hjemme i hagen. Ble sykemeldt på tirsdag, med tennisalbue. Skal ikke beveges, særlig aktuelt, har ikke tid! I dag lånte jeg bort lillemann til mormor, så jeg kunne få bakt. Suksessterte var planen. Malte mandler så tårene sto i øya, vond den albuen! Så svidde det seg på komfyren, og måtte på butikken for å kjøpe mer egg og fløte..Grrr. To kringler står til etterheving når tlf ringer.Det er fra skolen til konfirmanten, og det første som slår meg er, hva har han gjort nå da? Han hadde kollapset etter å ha løpt coopers, så han var på legesenteret. Mor ut av døra, og inn til legen, der den storelille gutten ligger og tar ekg. Ingen funn, men må møte opp fastende i morra tidlig til ny ekg og blodprøver,og da har han jo mattetentamen.... Hjem igjen til to kringler som neesten flyter av brettet, og klapper sammen når jeg pensler... Steker de i full fart, før vi må opp på skolen for å lokalisere sekk og bag. Som selvfølgelig ikke er der, for de snille vennene har tatt det med seg. Hjem til dem, og de har jo selvfølgelig syklet hjem til oss med det! Da reiste jeg hjem, satte meg på terassen med en kaffe og en røyk.....
iznogood Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Kjære folk, da! En ulykke kommer jaffal skjelden alene, nei. For en dag du har hatt - den kaffen og røyken var deg virkelig vell unnt, synes jeg. Får du hodet litt over vannet, tror du? Sånn mentalt, tenker jeg. Mattetentamen må vel kunne utsettes når det er så viktigt besøk hos legen? Konfirmasjon blir det - ikke slite ut albuen din på denslags. Kan mormor bake og du heller passe lillemann? Kan noen andre bake? Bakeren? Alle kan sikkerht hjelpe deg å pynte og ordne og fikse til konfirmasjonen - proklamer ditt behov bland venner og slekt! Stor klem til deg!
Næsningsfrua Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2008 Noen dager er det helt greit å røyke! tentamen er greit å ta oppatt seinere, de kjører oppsamlingsheat, hehe! Kakene er bakt for min del, resten er delegert bort! I morgen kommer stebarna mine, og da har jeg 4 store tenåringer å kommandere rundt. Og det skal utnyttes til fulle :-)
Maud Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 På sånne dager ønsker jeg at jeg også røyker. Det er liksom den ulitmate utmeldingen og pausen - å sette seg ned med en røyk :-) Fint at resten av konfirmasjonsforberedelsene er delegert vekk og at det kommer ryddehjelp til huset i morgen :-D
dritgrei hei hei! Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 oi oi oi ...Shitt jeg hadde bare grått, men det høres det ikke ut som du gjør! Ekkelt med gutten, det er det verste! kakene kan du bake en gang til når det er dag og lyst og en ny dag... men gutten... jeg håper alt er normalt og han er frisk som en fisk. :-) uff a meg... jeg har jo ikke flytta enda så jeg er liksom ikke til hjelp i det hele tatt. men en klem det kan du få!
Næsningsfrua Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. mai 2008 Jeg griner når alt er over jeg, er kald som en fisk når det er noe med unga mine. Jeg kjenner jo bekymringen i magen, men han skal sjekkes i huggu og rævva, som legen så artig sa det :-) Det er en litt skummel sykehistorie på farssida mtp hjerte/slag, så jeg har faktisk vært inne på tanken å få sjekka de store, for å eventuelt forebygge. Men det jeg har dårlig samvittighet for er at jeg automatisk gikk ut fra at han var i trøbbel. Han trøbbler litt med seg sjøl om dagen, og lar det uheldigvis gå ut over andre noen ganger. Fy skam deg mor!
Plutseliten :) Skrevet 29. mai 2008 #7 Skrevet 29. mai 2008 Uff dette hørtes hektisk ut. Kan ikke gjøre annet enn å si lykke til med gutten,håper de finner ut av det. God bedring med armen...bra du har satt bort en del av jobben. Og lykke til med konfirmasjon! Og den dårlige samvittigheten...den er vi mammaer best på,det går bare utover oss selv og den bunner jo i kjærlighet for det kjæreste vi har. Klemmer skal du også få
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå