anneeide Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 hei jeg klør over hele kroppen veldig. men legen mener at det ikke er farligt siden jeg ikke klør i hendene eller under føttene. men han hadde ikke noen gode råd som hjelpte mot kløen. kan noen av dere kommer med noen råd. jeg begynner å bli gal. foresten så er jeg ca17 uker på vei. takker alle som har noe å si.
M*A*S*H* Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Reseptfritt; hvitvask på apoteket. Kjøler og lindrer. Legen din bør kunne sjekke fastende gallesyrer og leverprøver, du kan jo spørre om neste gang du er der:-) Det er to typer svangerskapskløe, den ene farlig typen gir blodprøveforandringer. (og oftest kløe under føttene og i håndflatene men også på resten av kroppen for noen) Den ufarlige kan behandles med polaramin allergimedisin på resept hvis du virkelig er plaget. Man blir trøtt av medisinen, men den er ikke farlig for babyen. Den litt skumle typen kan jeg ikke så mye om og den er veldig sjelden, men det finnes en type medisin (ursofalk) for det også, pluss at man må følges opp ekstra.
*Ine* m/ novembergull i magen Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Jeg er også 17 uker på vei, og veldig plaget med kløe. Enkelte dager er det bra, mens andre dager klør det hele tiden. Våkner gjerne på natta av at det klør overalt på kroppen. Jeg synes det hjelper å gi hele kroppen en lett omgang med skrubbing i dusjen (bruker en fin hampvott), og deretter smøre meg inn med bodylotion. Gjør dette 1- 2 ganger om dagen. Ellers passer jeg på å drikke rikelig med vann. Tror mye av kløen kommer på grunn av forandringer i huden, spesielt når den er tørr..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå