Isilra Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Jeg må bare skryte litt av det programmet her. Synes det er kjempeflott og lærerikt Nå skal jeg ut og kjøpe BYGG for å bake brød, hehe!
Isilra Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #2 Skrevet 29. mai 2008 OG om noen har noen gode byggbrød oppskrifter, så spytt ut!
FuriLaks Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Å balle. Det skulle jeg se på, men glemte det. Veldig bra program, får masse tips til sunn mat:)
Isilra Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. mai 2008 ..men bare for å ha sagt det, det er BYGG som er tingen framover altså
FuriLaks Skrevet 29. mai 2008 #7 Skrevet 29. mai 2008 Okey, bygg altså. Hvorfor det da? INGERS RUGBRØD 3 brød i 2-litersformer 1,3 kg sammalt hvete 200 g fin sammalt rug 200 g helkornshvete 75 g gjær (hmm, skjønner ikke hvorfor det ikke holder med 50 g men) 2 strøkne ts salt 9 dl kruskakli 1,8 l vann eller 1 l søt eller sur skummetmelk + 1 l vann 1 dl linfrø 1 dl solsikkekjerner Bland det tørre, løs gjæren opp i litt væske og arbeid deigen godt. Deigen blir veldig løs. Forheves i 1 time, slås ned for så å heve i ytterligere 30 min. Slå deigen ned og hell i smurte former Ikke etterheves, settes rett i ovnen. 200 grader i underkant av 1 time. Har ikke testet det selv ennå, så vet ikke hvordan resultatet blir, men det skal visst være samme oppskrift som de man får kjøpt på bakern/butikken...
Isilra Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. mai 2008 Takk for oppskrift! Bygg er visst mye sunnere fordi det har lite karbohydrater og har mye proteiner og fiber.
Isilra Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. mai 2008 Her fant jeg mange fine oppskrifter på brød forresten http://www.mollerens.no/oppskrifter/ Ingen som er av bygg da, men.. Kan man bruke hele bygggryn i brød montro?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå