Gå til innhold

Hvordan er du på å motta komplimenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om noen sier noe fint om klær eller hår eller figur eller slikt - hvordan reagerer du da?

- Sier du tusen takk eller begynner du å rakke litt ned på det du får komplimenter på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jeg fryktelig dårlig på, desverre.

Paranoide meg er jo sikker på at det er sarkastisk ment!

Jeg er da vel aldri fin på håret eller stilig i klea?

"jobbelittmedsjøltillitenkanskje"

Skrevet

Jeg har i mange år syntes at det har vært vanskelig å ta imot komplimenter, uten å gjøre dem usanne på et vis..

Men etter litt trening, modning og økt selvsikkerhet så har jeg nok blitt bedre på å ta imot komplimenter, med det i tankene at vedkommende som gir dem ikke er forpliktet til å gjøre det, men synes det er naturlig eller en fin gest.

Det er igrunnen rart, for jeg har fått bekreftelser av f.eks en jevn strøm av beilere da jeg var yngre, uten at jeg trodde det betød stort...

Jeg har bestandig hatt lett for å komme i kontakt med mennesker i sosiale sammenhenger...og ble gjerne skjøvet foran av venninner på byen som "icebreaker" da mer av min fritid ble brukt på slike sysler..

Men da jeg var yngre, mindre preget av barnefødsler, lettere fysisk, færre grå hår (har som sagt funnet tre;)) hadde jeg langt vanskeligere for å tro på de positive tilbakemeldingene jeg fikk...og søkte nok bekreftelser mer intenst enn det som var nødvendig.

Er du flink på å ta imot komplimenter med et smil iznogood? phantom-mannen har som sagt allerede tildelt deg de beste og mest flatterende egenskaper bare i kraft av skovalg og ymse historier om din dugelighet.. *smiler*

Skrevet

Bra spørsmål :)

Og jeg er også i den store haugen med damer som desverre kommer med rare forklaringer,unnskyldninger eller bortforklaringer for at jeg ser akkurat sånn ut på håret,eller hvorfor jeg har den genseren eller har gått ned et par kilo..... Som dette foreksempel :

Å...fin på håret,neeei det er jeg aldri...det burde vært klippet,og er så tørt.

Den genseren...neeeeiii,det er noe gammelt jeg kjøpte for hundre år siden,vet ikke helt om den passer til denne buksa engang....men den er skikkelig behagelig å ha på.

Om jeg har slanket meg...neeeeiii...men løper etter minstemann hele dagen,men burde absolutt gjort det ja...har minst 10 kilo igjen ;)

Hahaha...

Tonen heretter skal bli...:

Å tusen takk,synes du det, er så fornøyd selv også er det sååå lettstelt.

Å tusen takk...jeg liker denne genseren kjempegodt,og jeg kler denne fargen.

Å tusen takk...deilig å få igjen knappen i buksa og å slippe å holde inn magen.

Skrevet

Jeg tror jeg er som Phantomet, har blitt flinkere til å ta imot komplimentene nå etter at jeg "objektivt sett" kanskje har mindre grunn til å være fornøyd med meg selv. Jeg merker selv at jeg synes det er dumt hvis jeg gir noen et kompliment og så snakker de det bare bort. Så jeg prøver å gjøre sånn som jeg vil at andre skal gjøre. Si takk og smile. Noen ganger klarer jeg det ikke og da sier jeg først takk og så forklarer jeg at den eneste grunnen til at jeg har på meg det fine skjørtet er at alle buksene var skitne. Eller noe sånt...

Skrevet

jeg glemte jo å si hvordan jeg selv er, ja :-)

eksempel:

- Så fin du var på håret i dag iznogood...

- erduheltfanenmegvittig?

Så absolutt noe jeg jobber med. Jeg er litt sånn spontan av meg og deler gjerne ut komplimeter der hvor jeg synes det burde vært ett - og jeg har lagt merke til at de fleste ikke tar sånt med veldig stor happiness. Mer sånn som jeg selv er.

For meg er det også litt avhengig av hva jeg får kompliment for. Er det megselv, med kropp og hår - så er det som over :-) Er det sko, barna eller bilen eller et skjerf - så stråler jeg opp i et 'tusen takk' så koselig at du la merke til det.

Kanskje vi alle burde bli mye flinkere til å være glade i oss selv - se det bra i stede for å stå forran speilet og finne feilene. Jeg tror at skepsisen til komplimenet ofte er ubegrunnet - og at de rundt oss gjerne ser oss på en mye bedre måte enn vi selv gjøre :-)

Skrevet

Jeg tror du har helt rett. Det er vel forsvinnende få som går rundt og gir andre komplimenter for å latterliggjøre dem. Når noen sier noe hyggelig, kan det være kun god oppdragelse, men som regel er det nok ektement og vi burde glede oss over det, la det gjøre dagen bedre og si takk :-D

Skrevet

hahahahaha... jeg har to måter å ta imot skryt på...hvis det handler om kroppen min, så blir jeg sur, tror det er kødd og viser frem at de tar feil, jeg har diger mage tykke ankler, kalkunhake etc og hvis noen sier at det er fint å høre på når jeg synger så blir jeg alltid lei meg for jeg skulle ønske at de mente det... ( my goodness)

Men om jeg får komplimenter for klær og sko, da er jeg alltid enig! hahaha jeg kjøper jo ikke stygge ting! da sier jeg: "ja ikke sant, tusen takk, jeg er enig" :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...