Momlegåsegg Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Jeg gjorde det med nr 2. Og har hatt mye smerter innimellom siden den gang og det er fire år siden. Nå er jeg gravid igjen, 12 uker og sliter noe så JÆ.... Har store problemer med å gå, løfte på ene foten og vondt konstant baki der. Dette er et smertehelvete. Så jeg lurer på om det er andre med samme problem. Om hvordan neste svangerskap var og hvordan fødselen blir. JEg må innrømme jeg tenker litt på det. Det er forferdelig kjedelig å ha slike smerter allerede nå og er sykemeldt. Skal jeg gå slik i flere mnd til også blir det kanskje verre jo større jeg blir?? Dette er rett og slett trist synes jeg... :-(
SuperMoM <3 Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Jeg brista eller brakk halebeinet (de kunne ikke si meg om det var brudd eller brist da de ikke kunne ta røntgen av meg.. snakka noe om stråling av eggstokkene da?) under sist/første fødselen. Ikke noe godt.. Kjenner det av og til om jeg sitter på harde stoler eller sitter for lenge. Har ikke noe plage med det ellers da.. Jeg har ikke noe særlig plage med halebeinet nå iallfall og er egentlig ganske så glad for det også.. Synes virkelig synd på deg som kjenner det så godt nå:s Snakk med lege/jordmor du.Må jo være noe de kan gjøre for deg? Er forresten 36+3 uker på vei.. Er plaget med bekkenet nå da,så det er nok for meg.
Momlegåsegg Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2008 Så det barnet du venter nå er første fødsel etter du brakk det sist,om jeg forstår rett? Er du redd for fødselen nå eller tenker du ikke noe særlig over det? Du må la meg høre hvordan det går da.. Joda har snakket med legen min. Skal til fysioterapaut til tirsdag,men han sa det var ikke sikkert vi kunne gjøre noe.. Halebenet var litt vanskelig sa han. Men jeg håper av hele mitt hjerte at vi kan gjøre noe for dette er uutholdelig altså...
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 jeg knakk/bristet det. men har du vært hos kiropraktor? hos meg var det ikke bare halebenet som laget smerte i halebenet. en låsning i ryggen bidro fint der også. har fått rettet alt opp nå + dyttet litt på halebenet i riktig retning så nå kjenner jeg fint lite smerter. men det er jo noen år siden forrige fødsel da (nærmere et halvt liv hehe). prøv kiropraktor du, kan hende det er værdt det. de kan fint knekke tross at du er gravid. og en kiropraktor er mye mere spesialisert enn en manuell terapaut.
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 Jeg knakk det for andre gang under fødselen (1. gang i en snowboard-ulykke) Ble så uholdbart at jeg måtte fjerne det. de meislet det av under full narkose og er i dag 100% frisk. Helt fantastisk å slippe det smertehelvete for det er hel forferdelig å gå slik, og det hemmer deg i hverdagen.
SuperMoM <3 Skrevet 29. mai 2008 #6 Skrevet 29. mai 2008 Ja,dette er første fødsel etter det bruddet ja. Jeg begynte å få angst for å føde igjen med tanke på bruddet.Fortalte dette til jordmor og ho sendte meg ut på sykehuset for samtale med lege + vekstestimering.. Jeg fikk et stort barn med stort hode (4520g,52cm, h.o. 39cm) så det var grunnen til at jeg brakk/brista halebeinet sa de.. Det viser seg nå at bebis har mindre hodeomkrets enn gjennomsnittet,men kroppen trekker litt opp.. estimert til 3700g ved termin.Det kan jeg leve med.. Dessuten skal de ordne til sånn at jeg føder i en stilling som gjør slik at det ikke blir så mye belastning på halebeinet. For jeg er redd for å knekke det opp igjen.Blir også vurdert satt i gang en uke før termin! Om jeg er moden da selvsagt.. Får virkelig håpe at det hjelper deg da.Ikke noe godt å gå med det. Hadde et reint h****** med det etter fødselen og maaaange måneder frem i tid.Nå er det iallfall bra her.. Synes synd på deg som går med de smertene:s
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå