miobell Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Er selv nå idag 24+4 . Stortrives som gravid. Føler for tiden jeg har noe mer energi enn jeg har hatt tidligere i svangerskapet, men kan jo også være det gode være som er årsaken til det ;-) Er så herlig å vite at folk ser på meg at jeg har en baby i magen.. er så stolt av det. Det er en liten kul på magen :-) Føler ikke det "strutter" er en liten ball der, men gleder meg til den "blåser seg enda mer opp" ;-) om jeg kan si det på den måten. Gått opp 7kg. men var jo veldig slank i utgangspunktet så er kanskje ikke så ille som jeg føler???.. sikkert normalt ;-) Kjenner spark daglig. mest tidlig på morgenen, og sent på kvelden, men også litt innimellom. Begynt å se det utenpå magen også. Artig!!! Noen dager masse kraftige spark, andre dager ferre, og kanskje noe svakere spark. Bekymrer meg mye rundt "sparker hun nok nå?" , "er alt ok der inne i og med hun har vært så stille idag"... men regner med alt er bare fryd og gammen, er vel slikt vi skal bekymre oss for nå ;-) tiden for det ;-) Hvordan går det med dere andre? Spark, mage, vekt og energi.. Har dere kjøpt noe særlig ennå? Selv så har jeg planlagt de fleste innkjøp, men ikke kjøpt stort ennå. endel klær, voksipose på tilbud og lammeskinn til å ligge på er i hus.. Resten kommer snart. Storinvisteringen BIL er største tingen nå.. gleder meg til å komme over den bilen vi vil ha på finn.no ;-) Gleder meg til å høre fra dere!!!
WildPrincess Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Er 25 + 0 i dag og har en mage som absolutt strutter De fleste blir overasket over å høre av at jeg ikke skal ha før i september *tihi* men det er morro med mave nå (men må vel innrømme at det hadde vært fint om den tok seg en liten pause i voksingen nå vis ikke tør jeg ikke tenke på hvor jeg vil ende). Puppen har gått fra en stor C til E cup, så nå håper jeg de slutter å vokse snart Kvalmen er der så absolutt enda og tidliger i denne uken gikk jeg med på å prøve afipran... gud det var jo som å komme inn i en helt annen verden. Helt herlig å kunne få tatt knekken på de værste kvalmetoppene Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har prøvd dette før Men jeg ville gi akkupuntur en sjanse først, men der lykkes jeg ikke. Energien min følger kvalmen, er slapp og sliten og har vært 100% sykemeldt fra ca 6. uke. Kjedelig å gå hjemme, men nå begynner jeg å venne meg til det. Er litt enklere nå som dagene er lyse og sola skinner Har vel alltid sagt jeg ikke skal ha enebarn, men etter denne runden så har jeg begynnt å vurdere det Vekten + 1kg, men så hadde jeg litt å ta av før jeg ble gravid og med kvalmen som har fulgt meg hele veien så er ikke det så galt alikevel Vi vil ikke vite kjønnet, men noe babyklær er kjøppt inn, vogna er bestillt (emmajungla, edge duo kombi), bilsete og noen små ting er i hus
Vilde08 Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Er 24+0 i dag;0) Så her kan jeg vel hive meg på. Var på 3D UL denne uken, dag jeg sluttet å kjenne spark for 2-3 uker siden! Men alt var i skjønneste orden der inne. Fikk vita at årsaken til at jeg ikke kjenner liv er seteleie og fremadliggende morkake. Så jeg får bare smøre meg med tålmodighet og vente til hun skifter leie igjen;0) Vi har ikke kjøpt noe ennå. Holder på å pusse opp huset, å gidder ikke få ennå mer rot inn i det, som vi må flytte rundt på ettehvert som prosjektene skrider frem. Vi ligger godt ann å reger med å være ferdig i august! Vogn er det eneste vi har bestilt. Ellers så ser det ut som bestemødre og oldemødre går helt amok på shoppingfronten, så spørs hvor mye tøy ol. vi trenger å investere i:0) Vekten har krøpet opp 4kg. Så veier ikke 60kg ennå!!! Men man ser jo at jeg er gravid. Har fått en fin liten kul på magen og gått opp fra A til B i bh størrelse. Jeg trives med den lille magen min jeg. Men regner selvfølgeli med at den blir større etterhvert;0) Plutseli sier det vel popp!
sonnenschein Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 Er 24+3 i dag og har en veldig aktiv krabat i magen. Virkelig deilig å føle at man er 2.... Er i relativt god form, men har fått bekkenproblemer og har akkurat blitt 100% sykemeldt pga det. Har en tung jobb som sykepleier, men regner med å kunne jobbe redusert etter en liten pause nå. Har en liten propell på snart 3 år fra før, og han krever jo sitt. Synes alt er litt tyngre nå enn første gang jeg var gravid. Har gått opp 7-8 kg og har fått stor mage. La på meg 20 kg med første mann og håper det ikke blir like mye denne gang:( I og med at jeg har en gutt fra før og får en gutt til nå, er det ikke mye å handle...Men vi har spandert en ny vogn til bebisen da, førstemann sin var arva den gang.
høstspenning Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 Hei! Er i uke 24+4 i dag og her er det også liv og røre hver dag! Sparkene begynner å syntes utenpå magen, og det syntes både jeg og mannen min at er veldig gøy! Har ikke gått opp så mye, men så hadde jeg endel å ta av også, da! Veldig hyggelig å lese hvordan andre har det som er ca like langt som meg! Siden jeg er helt frisk sånn fysisk får jeg nemlig ikke så mye oppfølging fra helsevesenet som en førstegangsfødende som meg ønsker seg.. Har avtalt time med jordmor og meldt meg på "fødselsforberedende kurs", så det ordner seg nok! Vet ikke om det er gutt eller jente der inne, og syntes det er veldig gøy å ikke vite! Endel utstyr i nøytrale farger er kjøpt inn og til neste helg blir det barnevognkikking!
kareni Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 hei hei! jeg er 24+6 idag og koser meg som gravid! jeg vet heller ikke kjønn på barnet, men den er hjertelig velkommen uansett hva det måtte bli! jeg har ikke gjort noen store innkjøp enda, ikke klær engang. stresser ikke! har lagt på meg ca. 4 kg hittil, men det blir vel mer etterhvert. lykke til videre med svangerskap og fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå