Gå til innhold

Hva har du i medisinskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker å utstyre huset med et førstehjelpskrin/skap nå som jenta begynner å komme seg rundt og er mer aktiv.Så hvis uhellet er ute,hva trenger jeg?Hva har du?

Har plaster,paracet,solkrem(ikke akkurat førstehjelp da)...oj det var det tror jeg.

Så trenger nok en tur til apoteket!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vårt medisinskap er ein solkrem i stellebagen og eh ja, naseskylleren til sambo. Meir har me ikkje gitt. Ingen av oss er kronisk sjuke, bank i bordet, ingen har allergi eller liknande, og me bruker så godt som aldri paracet. Eller me har forresten babysmertestillende, trur eg.

Skrevet

branngelè er greit å ha, og strips til å stripse kutt med

Skrevet

lurt,har alovera det er ogå kjekt å ha:)

Skrevet

Paracet i forskjellige styrker tilpasset baby, barn og voksen, plaster, bandasjer, pyrisept eller anna rensevæske til sår, bacimysin salve, nesespray. Det va vel stort sett innholdet i vårt skap. + div asndre medisiner som MÅ være i vårt hus da.. Skapet henger HØYT oppe på veggen med nøkkelen liggende oppå der igjen!

Men spør på apoteket så får du god hjelo av eksperter til å fylle opp skapet ditt!

Skrevet

det var lurt...men litt gøy å høre hva dere har og da..

Skrevet

Plaster

paracet etter alder

flytende paracet

pyricept

sterile kompresser

myggstikk salve

alovera gel /annen brannskade gel

nesespray

diverse bandasje

Skrevet

Glemte

paralgin forten min

Allergi medisinen min

Skrevet

har så vanvittig mye rart i medisinboksen min!:P

nesesuger, drop it, rhinox-dråper til baby, pinex stikkpiller til baby, paracet, ibux, voltaren, scheriproctsalve, hirudoid-salve til blåmerker, sårservietter, enkeltmannspakke, xylocain-salve, plaster, bandasjer, sterile tupfere, bomull, saks, kloroform-dråper, talkum, zinksalve og decubal! sikkert mer også, men kommer ikke på mer:P

Skrevet

herregud, skulle jo ikke stå kloroformdråper!

kloramfenikoldråper til øyekatarr! skjønner ikke hvorfor jeg skrev kloroform!:P

Skrevet

Brekkmiddel til barn bør man ha i hus om de skulle svelge noe som må opp igjen!!Ellers er vel det meste nevnt.

Skrevet

Paracet til liten og stor

saltvannsdråper til øynene

nesespray

en gele til brannsår (som lindrer med en gang)

bacimycin

plaster

bandasjer

hmm, det er vel det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...