Lotta med novembergutt Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Er det nødvendig å søke om støtten før man har rett på å få den (altså før uke 26) i og med at det kan være litt lang behandlingstid? Jeg er bare i uke 18 nå, men lurer på om jeg kanskje skal sende søknaden allerede i uke 24, slik at jeg kanskje kan få pengene litt raskere når jeg er 26 uker. Eller har dette lite for seg? Og - hva trenger jeg av bekreftelser for å søke? Holder det at legen skriver en bekreftelse på at jeg er gravid? Og en siste ting: finnes skjemaet på nett, eller må jeg på nav sine kontorer for å søke? Hilsen en fattig student som så gjerne vil begynne babyshoppingen snart
Lellemor Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 du får ikke pengene før 12 uker før fødsel/ termin uansett hvor tidlig du sender inn søknad
Lotta med novembergutt Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2008 Nei, jeg vet at jeg ikke kan få de før tidligst uke 26. Det jeg mente var om selve behandlingsprosessen av søknaden kan gå "raskere" om jeg sender inne søknaden i uke 24 feks. Slik at den er ferdig behandlet i uke 26. Istedet for at jeg sender søknaden i uke 26, og kanskje må vente i 4 uker før pengene kommer.
Lellemor Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 aah, ja sånn ja.. ja det kan være lurt å slenge inn søknaden et par uker i forveien ja =)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 Jeg søkte når jeg var 38uker på vei og fikk de neste dag. Bekreftelse fra lege på at jeg var i uke 38. Sjekk på nav sine sider ang skjemaet!
Lotta med novembergutt Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. mai 2008 oi, det gikk såpass raskt ja. Så for meg en behandlingstid på mange uker jeg (men jeg har nok litt for mye erfaring med lånekassas behandlingstider) Men da gidder jeg ikke stresse med det, og venter heller til uke 26. Er jo ikke sååå lenge til
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 29. mai 2008 #7 Skrevet 29. mai 2008 Glemte å nevne at jeg bodde på et lite sted den gangen da! Men, sender du inn i uke 26 er du mer enn nok garantert å få de når du skal! =)
Malin&TE Skrevet 29. mai 2008 #8 Skrevet 29. mai 2008 Jeg søkte når jeg var i uke 25 & fikk de 2-3 uker etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå