Løvejenta_83 Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 E så redd for at bebisen skal komme ut me navlestrengen rundt halsen, hørte senest idag om en fødsel der ungen kom ut me strengen rundt og var livløs, de fikk liv i ho t slutt heldigvis.. men noen som kan betrygge meg med at dette skjer sjelden og at d som oftast går bra??
N_79 Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Kan dessverre ikke betrygge deg men kan si det jordmor sa til meg... Babyen vil mest sannsynig surre seg inn i navlestrengen mange ganger mens den ligger i magen, men den er så sleip at den løsner seg opp igjen selv. Sannsynligheten er litt større for at den strammer seg rundt babyen under fødsel, men da skjer dette mest sannsynlig når bebisen er på vei ut og blir da løsnet ved hjelp ganske raskt. Babyen til jordmor hadde navlestrengen to-tre ganger rundt kroppen og halsen da den ble født, men det var ingen problem. Håper jeg ikke skremmer deg nå. Prøver bare å si at det er veldig vanlig, og mesteparten av tiden går alt helt fint
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Min andremann hadde navlestrengen to ganger stramt surret rundt halsen. Dette ble oppdaget under fødselen, og jordmor hold en finger mellom halsen og navlestrengen under utdrivningen, for å avhjelpe situasjonen. Det gikk bra for vår del, selv om han trengte litt ekstra surstoff til å begynne med. Som det nevnes over her skjer dette som oftest under selve fødselen, og da er babyen nøye overvåket. Går fosterlyden ned, griper man inn.
Løvejenta_83 Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. mai 2008 sukk, d er ikkje smertene rundt fødselen som skremmer meg, men d at d faktisk kan gå riktig ille og at man ikkje skal få bli kjent med d lille nurket som har bodd i kroppen din i 9mnd...
Sikkertforgammel Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 Min gutt (født feb 06) hadde navlestrengen 2 ganger rundt halsen, og over brystkassa når han kom ut, men jm stakk hånda si i mellom halsen hans og navlestrengen, så det gikk bra da =) Eneste var at jeg måtte "holde igjen" (og det er IKKE lett!!) når hele kroppen din roper om å få presse :S Han hadde hatt god plass der inne og hodet festet seg aldri, derfor hadde han snurret seg inn i den. Som oftest går det bra. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå