Gå til innhold

Apropos bortkomne undulater...

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen år siden var det en skrekkelig hetebølge. Vi bodde i blokk på den tiden og sov med alle vinduer åpne.

Midt på natten våkner jeg av knurring. I halvmørket ser jeg den ene katten min i en krok mens den andre står på avstand. Hører noe knasing, men tenker det sikkert er en isoporball katten leker med.

Våkner dagen etter. Kikker bort i kroken. Fjær?

Ut i stua med bange anelser. På teppet under salongbordet har det vært en massakre. Det er blod oppover sofaen. Det er fjær overalt. Grå, hvite og lyseblå. Men ingen fugl.

Finner katta som ligger glad og fornøyd og sover. Den pipen var det beste som hadde hendt henne på leeeeeeenge, innekatt som hun var.

Jeg ser det for meg, katta sitter i stua og kjeder seg. Vips, der lander det en undulat. Katta sender en takknemlig tanke til den som slapp pippen løs, før hun forsyner seg.

Senere på kvelden hører vi plystring etter en Polly... og dagen etter henger det lapp i gangen.

Og vet dere hva? Jeg var så frekk at jeg ikke fortalte hva som hadde skjedd med Polly, for katten bodde der "ulovlig".

(Hun var innekatt og ikke til sjenanse for noen andre enn Polly som forvillet seg inn til oss)

Hehe, stakkars Polly...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, stakkars Polly:/ Jeg hadde 7 undulater i et diiigert bur da jeg var yngre. Buret var på rommet mitt, og fuglene brukte å være løs der inne. En dag kom katta seg inn, og da jeg kom inn på rommet lå det døde undulater overalt..Kun en hadde overlevd....Da var jeg sinna på katta, gitt!

Skrevet

Hvorfor sint på katten som fulgte sine instinkter? Du burde heller være sint på den som ikke passet godt nok på.

Jeg har ikke dårlig samvittighet for at katta drepte Polly, eierne burde ha passet bedre på.

Litt dårlig samvittighet for at jeg ikke meldte fra da, men det kunne blitt en sak utav det som kunne kosta meg enten katta eller leiligheten.

Skrevet

Stakkars fugl...!

Skrevet

Var vel sikkert jeg sjøl eller broren min som ikke hadde lukka døra ordentlig..Selvfølgelig ble jeg sinna på katta, det var jo mine kjøledyr, akkurat som katta. Men katta visste jo ikke at jeg var sint på den, for det sa jeg ikke til han haha. Bare så stygt på han i noen dager.

Skrevet

Det gikk hvertfall fort;-)

Syntes mer synd på den musungen katta kom hjem med noen år etter, den var fortsatt i live:/

Skrevet

Huff, her kommer katta hjem med mus titt og ofte, både levende og døde. De som lever tar vi inn og pleier dem til de er friske og raske hehe. Jaaa, glad i dyr, også mus=)

Skrevet

Hehe, ja det er enda godt.. At det gikk fort! :)

Usj, liker ikke når katter kommer hjem med dyr - iallefall IKKE når de er i live.

Men, sånn er det bare, katter dreper - sånn er det bare..! :)

Vi har en katt, han dreper ikke dyrene han fanger skal bare leke med de.. Dustekatt! ;o)

En anne katt jeg har hjemme i Åfjord drepte en kråke engang. Dette var tidlig på morgenen, rundt 05tiden. Alle sov.

Han hadde vært ute hele natta, det var sommer.

Pappa hørte et forferdelig leven på verandaen og så katta og kråka krangla noe alldeles. Fjær fløy rundt omkring der.

De holdt på en god stund, kråka var såpass dårlig og katta var såpass sterk at han fikk holdt kråka nede. Tilslutt drepte han fuglen - og gikk.

Han heller spiser ikke dyra etterpå, skal kun drepe...

Skrevet

Hehe, det er litt verre når de er i live, men så hardt kvestet at de bare brude dø så fort som mulig.

Her forleden kom pus hjem med sitt bidrag til husholdningen. En død dompap.

Det verste var at han ble så fornærma da jeg takket nei til "gaven".

Skrevet

Hehe, katta spiste Polly, bare fjæra igjen. Lette og lette etter liket, men det fant jeg ikke.

Noen år etter kom hun hjem med en fugl som hun spiste i stua:/ Da hun var vel forsynt og stakk ut igjen fant jeg litt fjær, litt blod og et jævla nebb! Det nebbet var bare så utrolig ekkelt, brakk meg da jeg tok det vekk:/

hehe, ser for meg kråka og katta... litt av et syn!!

Skrevet

katter er ofte sånn også at de dreper ikke "søsken" hadde kaninunger som gikk løs på verandaen hvor det også bodde 2 katter i huset. Kattene rørte ikke kaninungene, ikke engang når de var alene hjemme. Kaninene var så og si alltid løs.

Men kattene kom ofte hjem med "fangst".

Skrevet

Daaaakar Polly

En lørdag skulle jeg lage kake til konfirmasjonen til nevøen min. Hadde laget mandelbunn, og den stod til avkjøling på disken. Det var varmt og fint, så jeg og jentungen gikk ut på terassen. Gubben hadde lagt seg for å hvile middag. Der kommer katta over gjerdet, med en fugl i munnen, og sprang forbi meg og jenta og inn i huset. Jeg kan ikke fordra fugler, så jeg stod ute og hylte på gubben. Han opp, inn på kjøkkenet, der katten var i ferd med å dra skjora inn i sitt private matrom (måtte sette opp en vegg under disken der bare katten kunne gå inn, ellers hadde hunden spist opp all kattematen), men oppdaga ikke at skjora var for stor. Og når gubben kom, slapp katten skjora og kom løpende ut igjen, mens skjora som var i live, flaksa rundt på kjøkkenet i panikk, fløy i vinduer osv, helt til gubben fikk åpnet et vindu og skjora kom seg ut. Fjær og fotavtrykk i hele kakebunnen, vinduskarmer og resten av kjøkkenet. Ble ikke noe kake herfra til den konfirmasjonen...

Skrevet

*ler* Var ikkert ikke så artig da det skjedde, men du flirer vel litt nå? Hihi, det skulle vært filmet!!

Skrevet

Flirer godt av det ja, gjorde det egentlig da og. Gubben derimot, han synes ikke det var det spor morsomt, hehe

Katten kom og hjem med en diiiger kloakkrotte, men den hadde han nå tatt livet av. Lå og lekte med den i hagen, urk. Nå har vi derimot en skokk med tamrotter i huset, som pus gjerne ville ha fråtset i....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...