Lykkeliten86 Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Heisann, jeg har en gutt på 2.uker og han ligger kun med hodet til venstre, uansett hvor han ligger, om han ligger i armene våre, i senga eller i vogna, så er hodet til venstre ! Er litt bekymret for hva betydning det kan ka for gutten senere. Hva kan jeg gjør ?
Bunnies by night Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Hei! Mange babyer som har en favorittside og du trenger ikke å være bekymret - men er viktig å være obs på det og stimulere babyen så den ligger til den andre siden også! Vi dro til kiropraktor og det viste seg at lille knøttet hadde låsninger i hele ryggen stakkar liten. Så jeg ville ringt til fysioterapeuten på helsestasjonen deres - så kommer hun til å vise dere mange måter å øve litt med babyen på (og hvis det trengs henvise videre til kiropraktor el. manuellterapeut) Og gjør det så raskt som mulig - letter å gjøre noe med nå når de er så små - enn å ta tak i det når de er blitt seks-syv måneder
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Bor du i Oslo anbefaler jeg at dere kontakter www.barneklinikken.com - de er veldig flinke på dette med låsninger i nakken. Det er ikke sikkert at det er låsning, men jeg ville sjekket det. Vi gikk selv veien via helsesøster, fysioterapeut på helsestasjon - som IKKE ga oss rett råd - tapte mye verdifull tid på det.
Lykkeliten86 Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. mai 2008 takk for fine svar, kommer nokk til å ta kontakt med fysio eller no slikt..greit å være på den sikre siden
En, snart to :) Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 Heisann! Litjpia mi var slik hun også. Hadde ikke låsninger i nakken, så da var det bare det at hun hadde favorittside. Jeg er utdannet ergoterapeut så jeg kan noe om dette fra før av. Satte vogga ved siden av sengen på min side slik at hun måtte etter hvert snu seg mot "feil" side hvis hun skulle se på meg. Vi lekte med henne på "feil" side og gjorde alle henvendelser på "feil" side. Passet også på når jeg ammet at hun lå på ryggen, slik at hun måtte snu ansiktet mot puppen. Nå er hun straks fire måneder og ser like godt til begge sidene. Hodet har begynt å jevne seg ut og det ser ut til at det vil gå bra. Går nok bra etter hvert med dere også vil jeg tro. Men kan være lurt å få sjekke opp om han har KISS, dra til manuellterapeut eller kiropraktor så kan de sjekke det ut. Jeg ville heller bare nevnt det til helsestasjonen etterpå. Vil ta mye lengre tid før dere kommer i gang med en eventuell behandling hvis dere må innom flere instanser først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå