Gå til innhold

Lille Nere


mamms`n

Anbefalte innlegg

26. april, tre uker før termin, fødte jeg en vakker liten gutt som var død...

 

Da jeg kom til vanlig rutinekontroll hos fastlegen min kunne hun ikke finne hjertelyden -ble sendt til ullevåll hvor ultralyden viste at lille Nere var død. Fødselen ble satt igang og vi ble foreldre til vårt andre barn.

 

Jeg har fortsatt ikke fått noe svar på hva som skjedde med Nere inne i magen min, men har tatt mange prøver som vi venter svar på. Er det noen som vet hvor lang tid det kan ta før ullevåll kaller oss inn til samtale? Vi har bestemt oss for å prøve å bli gravid enda en gang, men tørr jo ikke før vi vet resultatet av prøvene og obduksjonen. Er litt usikker på hvor lenge man bør vente før man kan sette igang med et nytt svangerskap -noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi måtte vente nesten 9 uker på å få svar. Vår lille jente hadde fått knute på navlestrengen og fikk ikke næring.Vi har ikke barn fra før av og vi var jo selvfølgelig redd for at det skulle være noe galt med oss. Vi bestemte oss likevel for å prøve å bli gravid igjen før vi hadde forlatt sykehuset etter fødselen. Dere har jo allerede ett barn skjønner jeg, og da er det sikkert ikke noe problem for dere å få ett nytt frisk barn:) Jeg har snakket med flere leger på sykehuset, og senest i dag snakket jeg med overlegen, alle sier at etter første mens er det bare å prøve igjen:) Vi har prøvt i en mnd nå, uten resultat, tror jeg...men vi gir jo ikke opp så lett!

håper dere ikke må vente alt for lenge på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte en mandag, barnet vårt døde noen timer etter fødsel, hun ble obdusert onsdag og allerede fredag var den foreløpige obduksjonsrapporten klar, og vi ble da innkalt til samtale hos politiet som informerte oss om innholdet i rapporten. (Grunnen til at det var politi som informerte oss, var at dødsfallet var uventet. Sykehuset fikk ikke vite noe om innholdet i rapporten før den endelige obduksjonsrapporten var klar. Den kom etter 2-3mnd.)..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en veninne av meg fikk vite (tror jeg)når dei var på samtale med sykehuset 6 veker etter fødsel.

kondulerer så masse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mammas'n,

 

Først vil jeg si at dette var veldig trist!

 

Obduksjonsrapporten kan ta opp til tre mnd. Vi ble kalt inn på ettersamtale flere ganger i etterkant fordi jeg slet veldig fysisk i mange uker etterpå. Drev med selvkateterisering osv. Men første obligatoriske samtale er vel seks uker etterpå. (seks ukers kontrollen) Og deretter tre mnd.

 

Dere kan prøve å bli gravide så fort dere er istand fysisk og psykisk. Altså når dere selv føler for det:)

 

Avslutningsvis vil jeg anbefale deg www.englesiden.no på det varmeste. Dette er et lukket nettverk for alle engleforelde. Fint å ha noen å dele erfaringer med;)

 

Stooor klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...