Har ei tulle med øyne blå <3 Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 WÆ!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Er 2 år. Kom hjem fra barnehagen og skulle vaske seg og bytte klær før vi drar i butikken. Ser helt jæ....... ut! Ungen HYYYYYLER!!! Skriker slår og sparker!!! Sitter bare å hyler og skriker,roper mamma og jeg lar det gå en liten stund bare overser henne. Hyler og hyler. Spør innimellom om vi skal gå å vaske hender osv. Skriker NEI og hyler. La henne bare være! Skal sier at hun er veldi PÅ meg om dagen. Så må bare være konsekvent og slå hardt mot hardt. Noen tips? Kan ikke akkurat lokke henne med is heller. Hehe. Noen råd??? Blir gaaaaaaaaal!!!
trillemamma Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 For alt i verden, IKKE la henne få viljen sin. Hun trasser og gjør sitt for at du skal gi deg. Ikke la henne velge å ikke vaske hendene, det er det du som bestemmer og ikke hun.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 Jeg overser helt til hun slutter å hyle. Tror din lille er litt værre enn min, men dog;) lillemor er 2,5.
trillemamma Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 Når gutten min holdt på på den måten. Holdt jeg godt fast i armene hans, sånn at han ikke klarte å slå meg. Jeg har troen på at det er viktig med nærhet til omsorgspersonen, derfor ville jeg ikke overse han. det gikk gjerne 1-2 min. så roet han seg.
Scorpiogi Skrevet 29. mai 2008 #6 Skrevet 29. mai 2008 medfølelse!!! har to-åring selv de er svært egne ja.... jeg lar han bare bli ferdig med raserianfallet til han kommer av seg selv, eller prøve å ta han helt ut av situasjonen og avlede han m annet...hvis det går...han blir bare mer sint hvis jeg er streng, men åååå for en tålmodighetsprøve de kan være!!
bambi på isen Skrevet 29. mai 2008 #7 Skrevet 29. mai 2008 2 års trass kalles det, har det i vårt hus også, midterste på 4,5 år er en stor prøvelse til tider, vi velger våre kamper med omhu for å si det sånn. Lille snuppa på 2,5 år har tatt etter storebror en stund nå, men hun "overkjører" vi litt, vi lar henne ikke holde på som hun vil!! Har ingen gode råd å komme med, er noe alle må gjennom og min erfaring er at det som virker en dag virker ikke dagen etter, og det varierer fra unge til unge hva som virker!! Lykke til videre:-)
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #8 Skrevet 29. mai 2008 Har en 1 åring og en 2 1/2åring som trasser innimellom...jeg lukker øra rett og slett...da gir de seg fortest har jeg erfart.. I dag holder jeg på å bli tullerusk av hele hurven her....10åring som nekter å gjøre leksene ( i går var han flink) anna hver dag....ARGH!
alber10ne Skrevet 29. mai 2008 #9 Skrevet 29. mai 2008 Hei! Jeg tror du har rett i at det ikke kan nytte å lokke med is, det blir fort en dårlig vane. Tror også at ignorering som du skriver er en viktig metode i barneoppdragelse. Jeg må innrømme jeg blir litt provosert av uttalelsen din "skal si hun er veldig PÅ meg om dagen", Det er du som er den voksne og må ta ansvar her. Forsøk å ta ungen din sitt perspektiv, Sliten og trøtt fra barnehage, mammaen maser. Kanskje ungen din trenger å en stille stund etter alle inntrykk fra barnehagen. Smil til ungen din, ordne innkjøpene dine på andre tidspunkt. Sett deg ned, vær tilgjengelig for henne. Hilsen mamma til treåring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå