Gå til innhold

Uke 29, hvor mye har dere lagt på dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt på meg 11 kg og begynner å bli bekymret.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gjør det, men pass på litt hva du spiser.

Spis godt og vel, men passe på fett, salt og sukker, å til du blir mett.

Det er ikke alle som får det under et svangerskap.

Jeg har lagt på meg 13 kg å går i uke 38, en venninne har gått opp nesten 30 kg å er runt uke 34. Jeg prøver å hålle meg til ordentlige middager, prøver å spise masse grønt og har helt dilla på grillmat med salat og jordebær etterpå, men drikker fasli mye cola, mest for kvalmen sin skyld.

Hun sitter å spiser alt som kommer i sin vei, og det rimelig konstant...

Ikke noe småspising akkurat, for hun slutter jo aldrig å spise.

Men hun er lei over å ha gått opp så mye, for det er vanskelig å bevege seg og alt er tungt, men klarer ikke av å slutte, så for hennes sin skyld håper jeg at hun kan bryte mønstret sitt etter ungen kommer ut.

En annen venninge har tre barn og hadde samme problem som hun som er gravid nå, å klarte ikke av å bryte mønstret.

Før graviditetene veide hun 50+ å nå er det runt det dobble.

Man ska jo ikke spise så mye ekstra for at ungen og mammen ska ha det godt... men alle er selfølgelig ikke like, og det er litt vanskelig.

Er selv overvektig fra før av, og vet hvor vanskelig det er med mat, men for ungen sin skyld har jeg virkelig prøvd å skjerpe meg.

Men is og pizzastykker har klart seg ned i magen min allikevel :) Er jo tross alt gravid :P

Skrevet

Hvorfor i alle dager er du bekymret over 10 kg når du er 29 uker på vei?

Er jo akkurat på gjennomsnittet det!

Gjest stockholms tjej
Skrevet

jeg er 29+0 iadg og har gått opp 8 kg=)

Skrevet

12 kg

Skrevet

jeg er fullgått 30 uker nå å har gått opp 10 kg... har vært bekymret selv om dette var normalt fordi d virker som om så mange har gått mindre opp, men jeg får trøste meg med at det er ganske så normalt. men målet er hvertfall å ikke overstige 20 før terminen... håper jeg klarer det men ikke lett når godisbehovet melder seg hehe. du får hverfall ha lykke til å husk at du ikke er den eneste :-)

Skrevet

Er i uke 31 og har lagt på meg 9 kilo.

Skrevet

Jeg er ca 1 kg under utgangspunkte. Forstår det ikke helt,da jeg ikke har vært særlig kvalm i dette svangerskapet. Prøver ikke på noen måteå slanke meg,spiser normalt sundt,passer meg for sukkere,men det gjør jeg til vanlig også. Venter bare på at det snart skal smelle til med en hele del kilo her. Går over i uke 30 i morgen.

Skrevet

er i uke 29 og har lagt på meg 11 kilo

Skrevet

Er i uke 29 og har lagt på meg 6 kilo

Skrevet

Var hos jordmor på fredag, var de 29 uker og hadde lagt på meg 9 kg.

Hun sa det var helt normalt..men måtte heller passe meg hvis jeg la på meg 9 til:)

Skrevet

28+3 og opp 6 kg. Men det blir mer kjenner jeg. Klarer meg ikke uten is om dagen ;)

Skrevet

uke 36 er påbegynt i dag og jeg har lagt på meg 4 kg. Har gått ned en del i starten pga hyperemesis, så det er årsaken :P

Skrevet

jeg er i uke 32 og har lagt på meg 12 kilo.. ikke bekymra i det hele tatt!! :)

Skrevet

Har lagt på meg 3 kg i uke 29. Jordmor syntes dette var lite, men jeg spiser som jeg alltid har gjort og skjønner ikke dette helt. Er fornøyd med å slippe å være så tung ennå, men regner med at kiloene kommer. Jordmor mente at man bør legge på seg minimum 8 kg ved termin...

Skrevet

34 uker. har gått opp 7 kg

Skrevet

Hei!

Jeg er i uke 30 og har gått opp 11, 5 kg. synes tidligere dette var mye, da søstra mi kun gikk opp 7 kg. på hele sitt svangerskap! synes lenge dette hørtes SÅ bra ut, men ser i ettertid at hun hadde null å gå på etter at babyen kom, både av overskudd ol. så hun brukte år på å komme seg psykisk og var mye sliten, noe som endte med trøstespising og mange kilo ekstra etter et pr. mnd etter fødsel som enda sitter spikra...

SÅ jeg tror ikke vi skal engste oss for å ligge rundt normalen!! Vi satser på masse overskudd og trilleturer på sensommeren;)

Lykke til, og ha en fin sommer

Skrevet

Er i uke 38 og har gått opp 16 kg:) Skjønner ikke hvor disse kiloene ligger for å være ærlig, kroppen er den samme, men med mage og større pupper. Syns ikke man skal bekymre seg nevneverdig om vekta med mindre det er medisinske grunner til det. lever man normalt, spiser noenlunde sunt og mor og barn har det bra så er vel resten bagateller:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...