Gå til innhold

Hektisk alenemamma tilværelse...(som vanlig altfor langt....)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Phu, jeg er glad for at det ikke er så ofte jeg må stå ansvarlig for familielivet helt på egenhånd. To dager alene med aktive gutter mens phantom-mannen er borte med jobben er i overkant av hva phantomet anser som artig...

Gårsdagen gikk ganske bra, for Junior ble hentet av en av mine nærmeste venninner med datter, slik at han skulle få herje sammen med dem om ettermiddagen. Dermed var det bare Måka som skulle hentes, mates og underholdes noen timer om ettermiddagen.

Vi dro ned til min venninne slik at Måka også skulle få leke litt, og man kan trygt si at det var noen som takket seg lykkelige fordi de har to stille jenter...da min venninne for nte gang måtte løpe etter klatremusa Måka som var enten på toppen av en diger sklie, på vei ned i en dyp drenerings grøft eller på jakt etter pusen som bor hos naboen...Men slik løping hører med til Gudmor oppgaven prøvde jeg meg med...*ler*

Så skulel vi hjem, noe som selvfølgelig hadde potensiale for full kræsj, siden ingen av gutta ville hjem, men med litt list så klarte jeg å baksere dem begge inn i bilen. Vel hjemme, og endel senere enn planlagt ville Junior på sykkeltur...noe som ikke var aktielt for mammaen...så da var det ny runde med triks, for å få gutta inn i hulen og servere dem kvelds.

Alt vel...og begge guttene langet inn med mat så man skulle tro det var første måltidet de hadde fått på tre uker... Måka ble først mett, så jeg så mitt snitt til å få ham klar for sengen i en fei... Men med kranglete bekken og stor mage er det jo ingenting som går særlig smidig eller raskt...så vi tok det stille og rolig likevel.

Oppdaget selvfølgelig at Måkegutten hadde fått øyekatarr fra sine venner hos dagmammaen, sp da var det bare å starte behandling av dette...noe som endte med ville protester og sinne hos en liten tass...

Phu..han havnet da i sengen til slutt, med pysj, nydusjet og stelt...men noe trist...

Neste mann ut var Junior. Han ville også dusje selvfølgelig...og fikk det. Så ville han vaske håret...og fikk det. Så ville han kamufleres i det aller største håndkleet, mens mamma tørket ham forsiktig...og fikk det. Så var det tannpuss, der han selvfølgelig ville ha akkurat den tannkremen som det nesten ikke var noe igjen av...og etter litt ekstra innsats fikk han det... Ville ikke ha pysj, men underbukse og t-skjorte å sove i, og fikk det. Så var det siste innspurt...Lesing. Selv om det var sent ville han ha lesing, ligge og kose i den store sengen...og fikk det.

Phantomet satte grensen ved at å bli liggende sammen med Junior til han sovnet var uaktuelt. For da hadde hele nattens søvn vært spolert for egen del... Da SKAR alt seg...

Gråt og tenners gnissel.. trygling, trusler og anklage...."Jeg er sulten", "Jeg vil ikke sove alene" deretter "Jeg må på do...." Ok, gå på do, men så rett i seng... Gutten inn på badet igjen, og ved neste sjekk i den store sengen hadde han revet en dorull i tusenvis av biter i sengen... Da stoppet det helt opp for phantomet. Gutten tas inn på eget rom, etter at sengen er ryddet for bøss og etter en lang jakt etter ham rundt omkring i den digre sengen. På veien dit hyler han..."Jeg er så sulten at jeg kommer til å DØ"....Noe jeg jo vet var tull etter den enorme kveldsen. Så nektet han å klatre opp i borgsengen sin, dermed mot all bedre viten løftet jeg ham rett opp og plasserte ham på madrassen la over dynen og gikk ut på tre sekunder...Da var jeg helt på gråten av utmattelse, men ikke søren om han skulle få overtaket. Sjelden har jeg vært mer ettergiven, men et sted må jo grensen gå,,,? Hyl, og gråt fra rommet i nesten 40 minutter. Det er en utholdende tass! Vanligvis ville jeg gått opp noen ganger og snakket til ham, men igår var dette ikke et alternativ...Litt vondt i hjertet var det, men..

Rundt midnatt måtte jeg ta Junior på toalettet som phantom-mannen pleier, noe som er et prosjekt i seg selv, men jeg fikk det da til på et vis...før jeg sovnet som en vrengt klut i egen seng..

Idag morges var det full fart i hulen igjen. Måkas øyne indikerte at legebesøk for å få mer medisiner var på sin plass...så jeg meldte fra til dagmammaen at han ikke kom før til soving. junior var selvfølgelig supertrett etter å ha vært våken mye lengre enn vanlig kvelden før...så for å staret dagen smidig, tilbød jeg meg å hjelpe med påkledningen om han satte seg opp i borgsengen, som er i fin arbeidshøyde for en stor dame... DA oppdager jeg at gutten har en flått under armen. Full leting etter pinsett etc. for å fjerne dette suveniret fra helgens hyttetur. Og selv om Junior egentlig synes det meste er litt skummelt, var han svært fascinert, så det gikk greit å fjerne dyret...

frokost, før levering av Junior til turdag i barnehagen... måka måtte med. Fikk akutt-time hos legen, så da var det bare å dra opp dit for å få medisiner. Måka underholdt alle på venteværelset med skravlingen sin og ikke minst flørting...

Så levering av Måka til dagmammaen. Deretter hyggelig lunsj besøk.

Nå har jeg lest her inne på modne fremfor å sove en time, så nå er det avgårde for å hente gutta igjen på sine forskjellige steder...før vi har nok en aktiv ettermiddag her i hulen...phantom-mannen kommer ikke hjem før begge gutta er vel i seng i kveld...

(Er det rart jeg tenker at det blir i overkant hektisk og krevende med to gutte babyer til om kort tid...?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

he he... er det lov til å smile både av og med deg nå??? Jeg velger det... for du er fin, og snill med ungene dine, du kvalifiserer til å være med i BEST Mamma-VM, jeg tror du har en fear sjangse til å vinne!Heldigvis er du ikke gravid med tvillinger når tvillingene kommer, og heldigvis er begge gutte godt plassert i bhg når tvillasene gjør sin entre... men at du tenker at det kan bli litt i overkant av hva en mor kan takle, det skjønner jeg serdeles godt!

serdeles er et fint ord... jeg syns vi bør gjøre en innsats for å få det litt mer brukt!

Klemming

Skrevet

Du holder ut og står kampene ut.

Det er trygt og fint,men slisomt.

Hektisk blir det nok,men du slipper å dra rundt på den store magen,og jeg holder og skifter gjerne på en Thomas jeg ;)

Klem til deg!

Serdeles godt forslag dritgrei :))

Skrevet

Jeg blir serdeles imponert av å lese hva du orker og for en tålmodighet du må ha! - Og nesten litt svett av å tenke på at du må være alenemor akkurat nå..... Uansett hvor travelt det blir med de to små i tillegg så vil jo du være sprekere og lettere på foten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...