Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja dette var jo kjekke nyheter. Hadde et blodtrykk på 90/60. Vet noen av dere hva dette kan komme av og om det er farlig? Er mye trøtt enda, og har hodepine til tusen. Er bare 14+4 i dag, og har ødemer allerede. Hb verdien kan jeg jo ta jern mot, men L2+ vett jeg jo ikke hva kommer av. Noen som kan svare...PLEASE..er litt smånervøs her jeg sitter. Dette har jo ikke hendt meg i de to tidligere sv.skapene mine. :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var det da, har ennå ikke vært hos legen. Tok blodtrykket på skolen (går helsesekretær) og tok testene selv. Har også dyrket urinen, men er jo ikke lege da. Er det ingen som har vært borti dette før, eller vet noe mer enn det jeg gjør. Skjønner jo at det er et dumt sp.mål men ble så usikker.

Takk for eventuelle svar.

Skrevet

Lavt blodtrykk er ikke farlig, er det derimot veldig lavt pass på å drikk nok (vann helst), drikk også gjerne litt Farris som det er salter i.

Du kan bli fortere svimmel og trett hvis du har veldig lavt blodtrykk.

Skrevet

slik jeg forstår..

lavt BT er ikke farlig, kan føre til svimmelhet o.l. er bedre med lavt BT eller for høgt..

Lav hb, kan du ta jern for, men rådfør deg med lege..

L2+ betyr 2+ på leukocytter.. dvs kan ha en begynnende UVI.. var det utslag på nitritt også?

Skrevet

Nope ingen utslag på nitritt, det var derfor jeg dyrker urinen. Men tusen takk for svar ;)

Skrevet

Lavt blodtrykk er ikke farlig, bare slitsomt :)

Men det kan bli bra igjen også! Jeg hadde samme som deg på en kontroll og på neste var det nesten normalt igjen.

Skrevet

Jeg har enda lavere blodtrykk enn deg, men har alltid vært sånn og kroppen min er vel vant til det. Plages ikke nevneverdig av det. Jeg hadde ogsån 2+ på leukocytter. Legen sendte inn urinprøven, men har ikke hørt mer. Får alltid litt utslag på leukocytter jeg, pluss spor av proteiner. Vanligvis helt ufarlig. Hb var lav. Ville varsla legen om det!

Skrevet

utslag på leukocytter kommer ofte viss man ikke vasker seg før man tar urinprøven...(kan komme fra utflod og andre ting)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...