Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Er invitert på en fest med skalldyrbuffet, men jeg er gravid så jeg kan jo ikke spise noe... Vet dere noe om hva som pleier å befinne seg på slike buffèer, om det er noe som er trygt?
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Hæ? Hvorfor kan du ikke spise det når du er gravid?
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Se her, klipp fra matportalen: "Gravide kan spise alle typer fisk og skalldyr, bortsett fra: Blåkveite over 3 kilo. Ferskvannsfisk av typen: all gjedde, abbor over 25 cm, ørret over én kilo, røye over én kilo. Fiskelever. Gravide bør heller ikke spise påleggene Svolværpostei og Lofotpostei, som inneholder 25 prosent fiskelever. Krabbeinnmat fra skallet (hvitt krabbekjøtt i klør og skallhus kan trygt spises). Eksotisk fisk: hai, sverdfisk, skater, fersk tunfisk (tunfisk på boks er derimot helt trygt).
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 Man kan vel spise reker og krabbeklør(kun innmaten i krabben som ikke kan spsies), og så er det jo røkt laks du ikke kan spise... JEg har alltis spist reker og krabbeklør da jeg gikk gravid... Ikke skadet mine barn
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 Det er bare enkelte ting som ikke kan spises, men jeg vet ikke hva det er.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #6 Skrevet 29. mai 2008 Det var godt, trodde ikke jeg kunne spise reker jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå