Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet at man ikke skal spise spekekjøtt, men jeg lurer på om det er like strengt med trøderfår og salami. har så lyst på noe salt pålegg. om jeg fryser en pakke med trønderfår i et par dager, vil ikke faren være over da? takker for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei d kan du bare spise...den er kokt i følge jordmora.

Skrevet

det har jeg aldri lest på pakken, trodde disse også var spekemat jeg....

Skrevet

Det var det svaret jeg fikk iallefall, men jeg tror nesten det er like mange meninger som jordmødre....man kan jo gå seg bort i jungelen.

Skrevet

Salami o.l. burde du holde deg unna. Dette kan også inneholde listera, noget som overlever nedfrysing. Du kan lese mer på matportalen.no

Skrevet

Hva med skinkestek, er det også spekemat? :)

Skrevet

Nå er jeg vegetarianer, og kan ærlig talt lite om kjøtt. Men en spiser da ikke rått svinekjøtt?

Gravide kan spise alle typer kjøtt dersom det er gjennomstekt eller gjennomkokt. Unngå rått kjøtt av alle typer, som for eksempel speket kjøtt, gravet kjøtt eller tartar.

Skrevet

Og for å være mer spesifikk, og for å unngå misforståelser: Nei, skinkestek er ikke spekemat :)

Skrevet

Stek er liksom stekt...ligger i navnet :P

Men salami og sånt er vel ikke kokt? (Ref. innlegget over her..)

Skrevet

Nettopp, det er jo stek(t), ja.

Men salami er ikke kokt, nei. Hold dere unna!

Skrevet

jeg har lest på matportalen og der stod at man kunne spise kjøttpålegg så lenge man holdt seg langt unna utløpsdato. men da får det blir gulost med agurk og salt da:) det er jo godt det også, men salt kjøttpålegg har jeg så lyst på:)

Skrevet

Hva med peperoni-pizza? ;)

Da er det ok, for det blir stekt en stund.

Men hjelper lite på skiva da..

Skrevet

Jeg har også lyst på salt kjøttpålegg, men spiser cheese doodles og french fries istedet. Greit substitutt det, hehe..

Skrevet

Kjære dere da...!! Ikke vær så bekymra.

Jeg spiser gullsalami hver dag jeg.. det beste jeg vet!! mmm..

Og idag spiste jeg noen skiver spekeskinke også.. det er så godt når det er varmt i været synes jeg.

Skrevet

Hei på deg! Jeg har sjekket opp salami, for jeg har så sinnsykt lyst på det. Men det er speket, og altså rått. Leste også at det er størst forekomst av Listeria i fårepølse og ting som kommer fra sau. Man leser jo litt av hvert over alt, så det er ikke lett å bli klok... Jeg personlig har bestemt meg for å være litt forsiktig nå i begynnelsen, for det er jo nå vitale organer osv utvikles (er i uke 8 nå) Men når det har gått en stund skal jeg kose meg og spise det jeg vil;)

Ps: Du kan jo lage varmt ostesmørbrød med salami;)

Lykke til!!!!

Skrevet

hei på deg teatermamma! jeg er også vegetarianer!

Skrevet

Heisann! Så trivelig. Kan jeg spørre om du har gjort noen endringer i kosten etter at du ble gravid? :)

Skrevet

Jeg spiser stort sett som før! Mye wok, tofu, pasta, grønnsaker, grilla soyaprodukter (altså, når jeg orker, haha, jeg er fryktelig kvalm). Ellers går det mye i frukt og knekkebrød og lette, gode ting på brød. Har kutta ut feta og mozzarella, selv om jeg ikke er helt sikker på om jeg er nødt? Har du noen gode middagstips?

Skrevet

Det gjør jeg óg, men er ekstra påpasselig med å få i meg nok av alt, som f.eks. proteiner, selv om det jo er vanskelig grunnet kvalmen. Går mye i frukt om dagene, gitt.

Da spiser du jo veldig bra da, og veldig likt meg. Jeg spiser ikke pasta da, har aldri likt det. For øvrig er det ingenting galt med fetaost og mozzarella. Heldigvis! Elsker begge delene:)

Samboeren min sitter ved min side og sier jeg må foreslå linsesuppe til middag. Hehe, det er livretten hans;) Har en oppskrift jeg har fått av moren min, som du jo forsåvidt kan få. Hvis du liker linser? Bare send pm isåfall. Logger av nå, men leser senere, hvis du sender:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...