Gå til innhold

Til dere som har Emmaljunga City Cross (samme som barnevogndebatten)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har planer om å kjøpe Emmaljunga City Cross, med en eller annen bag, til vår vinterbaby. Jeg har noen spørsmål om denne vogna, som det hadde vært fint om noen ville svare på :)

1) Anbefaler dere City bag, mykbag eller hardbag?

2) Noen som vet prisen på mykbag og/eller hardbag?

3) Stoffkurven under vogna - blir den fort "slapp" slik at den nesten henger nedi bakken?

4) Kan man legge matvarer som melk osv i stoffkurven? Hvor mye tåler den?

5) Noen som har denne vogna og som får den inn i en vanlig bil (sedan, ikke stasjonsvogn)?

6) Hva er dere evt. misfornøyde med når det gjelder denne vogna?

Håper noen vil svare :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke gjennomtestet vogna enda, siden termin ikke er før i juli, men vi har kjøpt den med hardbag. Vi må bære veslejenta opp fem etasjer og må derfor ha en bag vi lett kan ta ut av vogna og med oss. Ville nok valgt city bag hvis ikke, den er jo større. Mykbag ble vi frarådet der vi kjøpte vognen, den er veldig ustabil å bære og det er ikke noe særlig vektforskjell på myk- og hardbag. Tror vi betalte rundt 1700,- for hardbag.

Såvidt jeg husker så er trekket i stoffkurven ganske stivt. Vi lastet fullt der når vi testet vogna, på en på 10 mnd men det var mest tepper og vannflaske, så ikke melkekartong osv. Det fungerte kjempefint i alle fall.

Vi har ikke bil, så kan ikke hjelpe deg der. Og så langt har vi ikke funnet noe vi er misfornøyde med :) Han vi trillet i sittedelen var veldig fornøyd og sov myyye mer enn han pleier ellers - hehe. Satt vel godt da ;)

Håper dette hjalp litt? Kanskje du burde legge det ut på dib? Der er det sikkert flere som har tatt vognen i bruk.

Skrevet

Hei:)

Jeg hadde denne vognen til mitt første barn som ble født i september. Vi hadde den bare noen måeder for selv om hun bare var 48 cm når hun ble født ble det i desember ikke lenger plass til vognpose nedi:( Sportsdelen er var forferdelig for mitt barn fordi den ikke kunne slåes helt ut slik at barnet kunne ligge flatt, den var formet slik at barnet måtte ha beina bøyd hele tiden. Mitt beste råd er at du ikke kjøper den... Sorry altså...:/

Skrevet

jeg har selv kjøpt den vogna, og håper jo ikke dette stemmer :S

Har bare hørt mye skryt av den. Jeg får aug/ept unge..

Hvilken årsmodell hadde du? kan jo være de er forandret?

Skrevet

Vi fikk han på 10 mnd rett ut uten bøyde ben i sittedelen på vår, og han er ganske stor for alderen (bruker samme bleiestr. som broren på 2,5 år), så det kan kanskje ha med årsmodell å gjøre? Vogna er ganske lang, men nei, man får nok ikke noen vognpose oppi om man ikke legger den inn i sittedelen, nei. Til det er bagene for smale såvidt jeg kan skjønne. Målene på sittedelen skal være 90 cm, så det burde jo være langt nok en stund i alle fall?

Skrevet

Jeg kjøpte City Cross i 06, og har tenkt å bruke den på den som kommer i november også. Vi kjøpte city bag :)

Den er liten og lett, og er lett å få inn i bil alene.Jeg har stasjonsvogn da, men vi fikk den da helt greit inn i mamma sin lille Golf også:)

I city bag`n fikk vi plass til lammeskinnspose som vi brukte hele vinteren, og sportsdelen har jeg ingen problemer med å få lagt helt ned. Sønnen vår sover i den enda han, og han er 18 mnd....

Og stoffet under vogna holder utrolig bra. Det er en treplate i som stiver opp og den har tålt flere handleposer faktisk. Ser ikke slitt ut engang!!

Nei, jeg er veldig fornøyd, og to av mine vanninner har også samme vogn!!!! Så jeg kan råde deg til å kjøpe den vogna!!! :)

Skrevet

jeg ble en smule bekymret av å lese 2blue sitt innlegg, men gått å lese de to neste :)

Jeg har bestilt den vogna selv, med citybag.

Er det hardbagen som blir for liten til vognpose da kanskje?

Skrevet

2blue må ha en gammel modell, ryggen kan fint legges ned og den holder faktisk fint til min 3åring ennå, selv om hun ikke bruker vogn så vil hun gjerne prøve lillesøster sin:) Men om du skal ha en diger pose inne baggen da sliter du litt, men det trenger du ikke. Den er god og tett.

Nettet under har aldri subbet på den vi har fra 06...skal kjøpe ny citycross til babyen som kommer i november (bare fordi jeg vil ha ny, og minstejenta trenger den andre i bhg):) Lykke til med godt vognkjøp;)du kommer ikke angre;)

Skrevet

Jeg har også kjøpt City Cross.

Har kjøpt City bag og hard bag i tillegg fordi vi har liten plass på soverommet så jeg vil bruke hardbagen til seng de første månedene.

Her er priser på de Emmaljunga- produktene vi har kjøpt;

Benevnelse Farge Baby miljø

City cross 2008 modell Sort 5195

City bag Elk 1795

Hard bag sort 1500

Stelleveske eksklusiv Sort 695

Eksklusivt fottrekk Sort 809

Bilstol (0-13) Sort 1695

Adapter til bilstol 299

Skrevet

Tusen takk for alle svar :)

Dere som har citybag'en - er det ingen av der som har fått noen form for pose oppi denne? Voksipose? Dunpose? Saueskinnspose? Evt andre poser? :) Fungerer like bra med et saueskinn + dyne kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...