mitt-skjønne-trekløver Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Her i huset er lakseform en storfavoritt, og er kjempelett å lage. Legg i en ildfast form: 1 pk brokkoliblanding halvtint (nederst i forma) Legg på Laksefileter, slik at det dekker forma ha over salt og pepper kok opp Lofoten fiskesaus (fra pose) og hell over strø revet ost på toppen Stekes i ovnen på ca 200 grader i ca 25 min, varierer litt.
ana baroma Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 Gode fiskekaker (de beste lager du jo selv) Fiskepudding er jo både godt, billig og sunt... Laks er en slager her, det samme stekt seifilet... Hm, det fikk jeg jammen meg lyst på!
2søtesmåh Skrevet 29. mai 2008 #6 Skrevet 29. mai 2008 ferdigmarinert lks/ørret som man steker i folie eller i panna. Med poteter og rømme og evt andre grønnsaker barnet/den kresne liker så er det kjempemiddag. i familien min spiser ALLE barna denne fisken )
Himmel og hav Skrevet 29. mai 2008 #7 Skrevet 29. mai 2008 Stekt makrell - den blir sprø i skinnet og konsistens og smak er litt annerledes enn andre fisk , minner på en måte mer om kjøtt. Hvis bein er problemet: kveite i skiver. Dampet kveite med poteter og eggesmør er godt og enkelt, og om du klarer å sette et kveitebein i halsen er du god! Stekt hvitting - kalles ikke havets kylling for ingenting. Ellers er jo fiskegrateng en god måte å kamuflere fisken på. Eller stikk ut figurer med pepperkakeformer av fiskepuddingskiver. Krydre med litt grillkrydder og stek i stekepanna (passer kanskje best til barn :-) )
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #9 Skrevet 29. mai 2008 laksewok med nudler. Bruk paprika, løk sukkererter osv blir fargerikt og godt! Seibiff med fløtesaus, ha en dæsj soyasaus oppi fløten mmm... Ved å lakekoke (trekke) fisken syns jeg det blir bedre smak! Laubærblad, hel pepper, eddik og godt med salt i vannet.
trillemamma Skrevet 29. mai 2008 #10 Skrevet 29. mai 2008 Jeg steker fiskefilet sammen med crème fraiche, da fjerner jeg mye av fiskesmaken. Sei er best, synes jeg. Også serverer jeg med ris og fersk salat. Salaten kan med fordel krydres med Gastromat, det fører til at min lille salat-hater, spiser alt på fatet.
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #11 Skrevet 29. mai 2008 Hjemmelagde fiskekaker er vel noe av det som er lettest å få i små kresne mager... Finner mange fine oppskrifter på nett. God fisk å bruke er: steinbit, lyr sei, hyse. Tosk kan blandes inn også. Jeg pleier å ta ca 1kg ren farse, 1løk, 1ss salt, 1ts pepper, 4ss potetmel og litt vann for å binde det hele sammen. Lurt å steke en liten prøvekake først for å sjekke om det er passelig smak. Det skal være MYE fisk i disse fiskekarbonadene og de er kjempe gode på feks hamurgerbrød med frisk salat og litt remulade. men også ypperlige til poteter og grønnsaker.
mamim78 Skrevet 29. mai 2008 #12 Skrevet 29. mai 2008 laksewrap hadde vi idag, det var godt. tortilla lefser med laks, salat og kaldrørt rømmesaus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå