Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Desverre får jeg ikke føde barnet mitt på den vanlige måten, og må ta keisersnitt. Det vil bli et planlagt keisersnitt. Noen som har vært igjennom det? hvordan var operasjonen og hvor raskt kom du deg etterpå?

Videoannonse
Annonse
Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Jeg tok planlagt keisersnitt i januar i år=) Selve inngrepet gikk ganske greit, bortsett fra noen runder med blodtrykksfall. Men det trenger ikke bli noe problem for deg hvis du har normalt bt, mitt er sinnsvakt lavt så det skal lite til... Ikke noe problem å få satt spinalbedøvelse, ikke noe å grue seg til. Vær forberedt på at du kommer til å kjenne at de holder på, men det gjør ikke vondt. Litt sær følelse, for du kjenner at de dytter og drar i magen. Må innrømme at det var trist å bli liggende igjen alene på operasjonsbordet mens babyen min forsvant sammen med mannen min tilbake til barselavdelingen. Savnet han i det sekundet han dro...

I forhold til tiden etterpå; jeg var heldig ift at jeg følte meg ganske sprek dagen derpå. Det ble mye kvalme/oppkast og svimmelhet, men jeg klarte å reise meg og ta meg en dusj. Ikke alle som klarer det dagen derpå, noen trenger noen dager på seg før de er i stand til å stå oppreist.

Arret var vondt lenge, det kjennes at de har kuttet mye der inne. Var veldig støl og øm de første ukene, men så gikk det seg til. Arret er fin-fint i dag=)

Rop ut hvis du lurer på noe mer;-)

Skrevet

Hei!

Jeg hadde planlagt keisersnitt for fire uker siden pga seteleie. Valgte det fordi det virket tryggest, men var veldig lei meg for å ikke føde på normalt vis. I dag er det helt greit! Er så glad for at jenta mi kom trygt til verden.

Synes keisersnittoperasjonen gikk veldig fint. Litt ubehagelig å sette spinalen, og rart å kjenne de haler og drar i magen, men det gjør ikke vondt, og det går veldig fort. Seks minutter fra de begynte å skjære til hun var ute.

Jenta mi pustet ikke med en gang, så de gikk rett forbi meg med henne. Det var fælt, men de fikk pusten fort i gang, og da kom de med henne til meg en liten stund, før hun ble med pappaen videre, mens jeg ble sydd. ( vær litt forberedt på at det er vanlig med litt startvansker med pusten ved KS)

Det var veldig vondt i arret det første døgnet, og jeg følte meg litt hjelpesløs. Dusjet selv og var oppe og gikk litt dagen etter, og jeg ble bedre og bedre for hver dag. Arret er kjempefint i dag og har vært litt ømt. Kjenner fortsatt at det er ømt der, men det gjør ikke vondt!

Jeg synes det var en fin opplevelsemed KS.

Masse lykke til!!!

Skrevet

Hei. Tok planlagt keisersnitt i april. Gruet meg for kateteret, men ble satt raskt og greit på plass. Ubehagelig å ligge med det da...Følte spreng i blæra og akkurat som om jeg skulle tisse på meg. Men det forsvant jo i det øyeblikket bedøvelsen trådde inn. Var ikke noe problem å fjerne det heller- var nok litt vel skeptisk til katater pga problemer ved å få satt kateter tidligere en gang...;o)

Jeg syns det var skummelt med operasjon+ mange følelser i sving, så jeg skalv så hele kroppen ristet fra før de satte bedøvelsen og under hele operasjonen.(man kan også reagere på bedøvelsen med skjelvinger tror jeg...) Gråt gjorde jeg og...

Fikk lokalbedøvelse før de satte spinalbedøvelsen. Lokalbedøvelsen sved litt, ellers merket jeg ikke noe ubehag.

Selve operasjonen gikk kjempefint, mannen min holdt den ene hånden og anestesilegen den andre. Kjente godt at de romsterte men var ikke ekkelt eller ubehagelig, bare rart. Kjente en "lettelse" når de tok prinsen ut av magen.Han ble lagt litt inntil hodet mitt før han ble tørket litt av på naborommet. Så fikk mannen min bære han inn til meg igjen mens jeg ble sydd. Det var veldig fint!

Lå på oppvåkninga ca 2 timer, mann og baby fikk komme til meg etter de hadde vært på barsel og veid og målt.

Stod litt på beina samme kveld, og neste morgen dusja jeg og ruslet med til barnelegen.

Som du sikkert skjønner var jeg lit skeptisk til keisersnitt i utgangspunktet- og hvor mye jeg grudde meg skjønte jeg ikke før jeg ble trillet til operasjonssalen og så de grønne klærne...Men alt gikk over forventning og vi(både mannen min og jeg) syns det ble en veldig fin opplevelse. Tiden etterpå har gått fint, lite vondt. Kjenner det fortsatt er ømt i snittet men skal ikke klage! Dro hjem etter 3 dager og har trillet turer osv fra jeg kom hjem. Men merket jo godt at jeg var redusert, jeg var plaget med bekkenløsning så var litt ekstra ivrig etter å få beveget meg.

Lykke til!!! Håper du får en like fin opplevelse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...