Gå til innhold

Rød og hoven tissemann...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 10 mnd har nå hatt vannkopper i fire dager. I går kveld oppdaget vi at tissen var rød og hoven, men det virket ikke som om han hadde noe vondt. Han sov ok i natt. I morges var det imidlertid kommet noe gult puss ut av tissen (så det i bleien), fortsatt rød og hoven.

Nå har vi vært hos legen og han mente at det var en infeksjon som ikke hadde med vannkoppene å gjøre. Men han var usikker på om det var en infeksjon som satt i blæra eller ytterst i urinrøret. Vi fikk derfor en krem som vi skal smøre på i første omgang, blir det ikke bedre måtte vi komme tilbake.

Har noen av dere erfaring med syke tissemenn? :) Hvor langt kan man trekke forhuden tilbake hos så små gutter? Legen sa at jeg måtte trekke litt tilbake for å få smurt, men jeg synes det er kjempeskummelt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen vår hadde en liknende infeksjon, men vi fikk ikke noe salve til å smøre på. Vi fikk beskjed om å fylle en doseringssprøyte med klorhexidin (den som er tynnet med vann, ikke den med sprit) , stikke tuten på sprøyten inn i åpningen av forhuden og sprøyte inn for å skylle. Flere ganger om dagen til han ble bra. Og bra ble han.

Skjønner at du ikke liker tanken på å trekke tilbake forhuden. Vi gjorde ikke det, men fikk skylt godt under der allikevel. God bedring til sønnen din!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...