FrøkenKnallkul Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Gutten min på 10 mnd har nå hatt vannkopper i fire dager. I går kveld oppdaget vi at tissen var rød og hoven, men det virket ikke som om han hadde noe vondt. Han sov ok i natt. I morges var det imidlertid kommet noe gult puss ut av tissen (så det i bleien), fortsatt rød og hoven. Nå har vi vært hos legen og han mente at det var en infeksjon som ikke hadde med vannkoppene å gjøre. Men han var usikker på om det var en infeksjon som satt i blæra eller ytterst i urinrøret. Vi fikk derfor en krem som vi skal smøre på i første omgang, blir det ikke bedre måtte vi komme tilbake. Har noen av dere erfaring med syke tissemenn? Hvor langt kan man trekke forhuden tilbake hos så små gutter? Legen sa at jeg måtte trekke litt tilbake for å få smurt, men jeg synes det er kjempeskummelt...
trulletrollemor Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Sønnen vår hadde en liknende infeksjon, men vi fikk ikke noe salve til å smøre på. Vi fikk beskjed om å fylle en doseringssprøyte med klorhexidin (den som er tynnet med vann, ikke den med sprit) , stikke tuten på sprøyten inn i åpningen av forhuden og sprøyte inn for å skylle. Flere ganger om dagen til han ble bra. Og bra ble han. Skjønner at du ikke liker tanken på å trekke tilbake forhuden. Vi gjorde ikke det, men fikk skylt godt under der allikevel. God bedring til sønnen din!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå