På vei igjen? Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Hvordan har dere som har opplevd rier, hvordan vil dere beskrive disse?
Gjest stockholms tjej Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 De er som kynner fast du blir mye stramere over magen og de er veldigt mye vondere en kynner og. jeg fødte i oktober 07 men husker ikke så mye lengre...man glemmer virkeligen den smerten.=)
På vei igjen? Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2008 Jeg har nemlig hatt masse smerter i magen i dag i 1 1/2 time sammenhengende uten noen pauser omtrent, jeg kjente at magen ble litt strammere to ganger når jeg stod oppreist, følte for å bøye meg for det hjalp litt på mensensmertene, og de mensensmertene satt i ryggen og i magen, pluss mageknip. HØres dette ut som maserier siden de gav seg?
Gjest stockholms tjej Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 mens smerterne er jo tegn på at man modnes for fødsel men jeg har haft de lenge så tror ikke de er så farligt men viss du har haft rier så kommer de og går oftest regelmessigt,de er svårt å si om de er rier for jeg kan ju ikke kjenne de du kjenner men du kan jo ringe til føden og snakke me de der og forklare for dem,de er jo proffs på sånt=)
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 For min del har jeg en del kynnere og maserier som gjør at magen blir hard, blir litt tyngre i pusten. Disse kommer og går med uregelmessige mellomrom (særlig nå de siste dagene, har fire dager til termin). Kanskje 1-4 per time, men kan også gå mange timer mellom hver gang. De to gangene jeg har født tidligere startet det også med at jeg fikk hyppigere kynnere, men så gikk det over til å bli mye mer intentst. Jeg hadde da også smerter i ryggen og nedover lårene og mulig nedpresssmerter i tillegg, hvertfall etterhvert. Må da konsentrere seg og prøve å slappe av så godt som mulig, merker helt tydelig at rien bygger seg opp i intensitet, og så dabber av. Etter hvert bygger det seg opp slik at riene blir tyngre, hyppigere og varer lengre. Det jeg opplever nå er at kynnerne kommer, en liten periode regelmessig, men så slutter det helt igjen. Nei, får vel vente noen dager til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå