Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurdere veldig å gå til modningsakkepunktur. Det jeg lurer på er om det er noe vits. Jeg vet at det finnes studier som tyder på dette men er litt skeptisk. Jeg tror på akkepunktur på bruk til mye fungerte bra mot svangerskapskvalme, men jeg tror ikke det fungere på alt…

Så til dere som har prøvd, eller har noe informasjon om dette:

Tror du det fungerte på deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig kan jeg vel ikke svare deg før etter jeg har født, tror jeg.

Har født to ganger før, og da har åpningsfasen vært både drøy og lite effektiv. Derfor ville jeg prøve modningsakupunktur denne gangen.

MEN jeg begynte ikke behandling før denne uken, og det er bare 4 dager igjen til termin for min del. Imidlertid sa akupunktøren at det ikke ville være bortkastet, selv om jeg begynner såpass sent. Da setter hun også nåler som kan igangsette fødsel, når det er modning nok.

Jeg kjenner forøvrig en som hadde veldig god effekt; første fødselen hennes varte i 30 timer (uten modningsakupunktur), mens den andre (med modningsakupunktur) tok 2,5 timer....

Skrevet

Jeg har heller ikke født ennå, og har heller ikke noe sammenligningsgrunnlag.

Men jeg tror det kan ha noe for seg - jeg har brukt akupunktur som smertelindring pga fibromyalgi, men det hjalp ikke mot svangerskapskvalme. Så det er forskjellig fra person til person... ;)

Skrevet

Jeg gjorde det ikke sist og holdt paa i 41 timer (24 t igangsettingskur og resten i foedsel) men jeg skal gjoere det naa. Starter ca 5 uker foer ULtermin (som er ca 3 uker foer min menstermin som jeg tror stemmer bedre) Oensker ikke aa foede foer termin, men vil gjerne gjoere det som skal til for aa lette foedsel, gjoerde den kortere og mer effektiv og hjelpe livmoren baade foer, under og etter foedsel.

Jeg bor (enda noen uker) i Asia, og her har man drevet med dette i 3000 aar, saa her heter akupunktur "klassisk medisin" mens det man i Norge kaller klassisk medisin her kalles "vestlig/kjemisk medisin" Hehe, saa her er man mer skeptisk til det vi i Norge tenker paa som vanlige medisiner enn man er til akupunktur og naturmedisin! =o))) Joda....hvert med sitt.

Lykke til alle, skal virkelig rapportere hvordan min foedsel forloeper. Jeg skal ta disse bringebaerkapslene ogsaa, og drikker forsiktig bringebaerbladte noen dager i uken allerede naa, uke 32. (den kan man ta hele 3. trimster, og oeke paa naar ting naermer seg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...