Gå til innhold

Dere som gir Biola! Kan jeg gi det til ei på 11 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor mye, ofte osv. gir dere? Og gir dere i kopp eller tutekopp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gir av og til Biola yoghurt til vår 11 mnd.gutt, men det var vel melka du lurte på..?

Skrevet

Det burde gå fint, fra de er 10 mnd skal de jo kunne spise yoghurt som også er melkeprodukt. Vi begynte med kopp med en gang (han var mest vant til vann i koppen før han fikk biola da). Gir ikke akkurat regelmessig, et halvt glass en gang iblant hvis han har lyst på. Det er godt for store og små. :)

Skrevet

Mine to drikker i allefall et par glass av det om dagen. Fint for barn som går i barnehage, med tanke på magen.

Skrevet

Mener å erindre at man ikke skal gi det til barn under 3 år.

Det var noe i den som ikke var så greit for de små.

Er jo mulig det var noe annet da, men er rimelig sikker.

Skrevet

stemmer det eva dallas... har noe med bakteriene å gjøre. husker ikke helt hva.

Skrevet

Hvor har du hørt det? Har fått råd av legen av å gi det til mine, spesielt hvis de har hatt mageproblemer.

Skrevet

Vi gir Biola-yoghurt, etter råd fra helsestasjonen. Det enkelte sier om at bakteriene ikke skal gis til barn under 3 år stemmer ikke med det jeg har fått opplyst. Mattilsynet nektet å godkjenne bruk av LL-bakterien, eller hva det nå heter, i MME, fordi en ikke kjenner langtidsvirkningene av slik bruk. Men MME gis jo i helt andre mengder og utgjør en langt større andel av et barns kosthold enn en yoghurt eller et glass Biola til barn på 11-12 måneder.

Skrevet

Jeg husker ikke hvor jeg hørte det, men sikkert på nyhetene.

Jeg ga min gutt kun biola yoghurt. Tror ikke det er sååå skadelig.

Skrevet

Leste litt om det på nett nå, og der dreide det seg mest om LGG bakterier som var tilsatt i MME og babygrøter. Ettersom disse barna ikke har begynt med fast føde enda.

Også stod det noe om at de ville at det skulle merkes på disse Biolaproduktene at det var anbefalt for eks. bare ett glass pr. dag for småbarn. Hvis jeg leste riktig :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...