Gå til innhold

Trenger en del synspunkter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva blir mest riktig her?

En gutt har skilte foreldre - foreldre som har giftet seg på nytt (på hver sin kant) og fått nye barn.

La oss si at denne gutten fyller år. Han får en gave av mor og en gave av far.

Bør f.eks far gi en gave som har samme verdi til alle barna sine?

Eller kan far tenke at han kan kjøpe noe med mindre verdi ettersom barnet også får en gave av mor?

Og hva med stemor?! Hva om hun vil gi enda mer til sine biologiske barn? Skal hun ikke få lov til det? For da kan stesønnen bli sur/lei seg?

Har et familiemedlem som får gave av begge sine skilte foreldre. Men gutten reagerer på at far gir dyrere gave til søsken. Fars forklaring på dette er at han gir samme sum til alle - men at hans kone ønsker å gi mer til biologiske barn. Gaven gutten fikk var klær. Hans halvbror fikk en båt. Denne båten skal det vissnok være moren hans som betalte mest for. Hennes ord i saken er at hun prøver å fordele en arv gjennom å gi dyrere gaver. Det er jo hennes barn som skal få denne arven - ikke hennes stesønn.

Trenger mange synspunkter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at alle skal få like fine gaver. Stemor må jo gi like fine gaver til alle barna. Det med arv er bare tull.

Skrevet

Jeg synes det bør være samme sum på gaver til "ekte" barn og stebarn. Vi praktiserer det slik. Nå avhenger gavene av hva de enkelte trenger til enhver tid. Hvis en trenger nytt skiutstyr betyr ikke det at vi må bruke like mye penger på de andre det året, men alle ungene (hele og halve) behandles likt økonomisk.

Skrevet

Forsåvidt så får jo alle barna for ca. lik sum i gave. Men om jeg vil gi en større gave til en av ungene mine så føler jeg ikke at jeg må kjøpe mer til ste -datteren min.

Skrevet

Takk for svar! Vi synst også far kunne ropt litt høyere, og krevd at alle barna hans fikk like gaver. Nå blir det jo bare søskensjalusi osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...