Gjest Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Jeg sitter her og leser og bekymrer meg selv om man ikke skal det..Leser masse om MA og SA og blir livredd for at dette har skjedd eller kan skje med meg.Er i uke 9+4 men begynner å miste graviditets symptomene.skal på privat ul i uke 12 men tørr nesten ikke vente s lenge.Barnet i magen betyr så uffatelig mye for meg og jeg er livredd og greier ikke nyte graviditeten min..Er førstegangs gravid og 19 år. Trenger alle tips og den hjelpen jeg kan få som kan hjelpe på bekymringene,
Kaisa_9513 Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Jeg har mistet 8 ganger så jeg vet hvordan du har det. Men det værste jeg kunne gjøre var å bekymre meg, fordi da leita jeg etter symptomer og smerter. Å jammen meg kom de ikke. Da jeg endelig klarte å holde på første mann ga jeg rett og slett f.... Da hadde jeg allerede kommet til det stadiet hvor jeg ikke klarte ta inn over meg at det kunne gå bra liksom. Så jeg gjorde ingenting spess i forhold til å kjenne etter smerter eller symptomer og brydde meg egentlig. Men da jeg var på kontroll å hadde ultralyd i uke 16 og jeg så fingre og tær. Da smeltet jeg... Men jeg trur iallefall ut etter egen erfaring at man ikke må bekymre seg så mye og heller ta dagene som de kommer. Det blir veldig mye styr og diskusjoner her inne om sa/ ma så jeg skjønner bekymringene dine. Jeg velger som regel og overse disse diskusjonene, men nå var det liksom på tide at jeg også sa noe. Det skulle vært en egen side om slike spørsmål fordi jeg som har mistet så mange ganger har lett for å bli irritert eller sint på disse spørsmålene. Skjønner at dere må ha noen å spørre om slike ting, men hva med oss andre som har mistet så mange ganger å trossalt klamrer oss til ett håp om at denne gangen skal det gå bra liksom.....
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Jeg klarte ikke å vente til uke 12, så jeg bestilte meg en privat ul når jeg var 9 uker. Alt så bra ut, og det gjør det nok hos deg også. Personlig synes jeg det er ok at alle får luftet tankene sine her inne, og at alle har like stor rett til å være bekymret uansett om de har mistet eller ikke tidligere..
Kaisa_9513 Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 er ikke det at jeg ikke mener at de skal få luftet tankene sine osv, men noen ganger kan det bli for mye. Hadde vært mye bedre om det kunne vært ett eget forum eller hva jeg skal kalle det for ... Skjønner at mange er bekymret, men det er i overkant noen dager... Hvis noen skjønner hva jeg mener.. Er ikke ute etter å såre noen, men det er bare det jeg føler...
tingeling87 Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 jeg skjønner godt hva du mener kaisa. det er jo et forum som heter ufrivillig abort hvor man kan spørre osv. men det er jo også mange som lurer og vil ha svar fort og da er det kanskje mest aktivitet her inne på 1. trimester siden. jeg pleier som regel å styre unna disse trådene om ma og sa fordi jeg synes det er trist og leit, og jeg vil helst glede meg over svangerskapet mitt, ikke grue meg. til hi: om man mister i ma eller sa så er det ingen ting man kan gjøre for å forhindre det. det er en del av det vi ikke kan kontrollere. så det er ingen vits å bekymre seg unødig. selvfølgelig er det lov å være nervøs for hva som kan skje, men det er godt for deg å slappe av og kose deg i denne tiden:) masse lykke til!! klemmer
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #6 Skrevet 29. mai 2008 beklager hvis jeg har tatt opp ett spørsmål som ikke var noe greit.Jeg visste ikke at det var ett forum for dette.Er helt ny her og trodde det var her man skulle spørre om slike ting om man var i 1 trimester. Beklager igjen
tingeling87 Skrevet 29. mai 2008 #7 Skrevet 29. mai 2008 det er helt greit å spørre om alt mulig her. det er bare det at ma og sa blir diskutert masse her og for noen er det et ømfintlig tema. ikke noe å beklage. det var ikke til deg jeg sa at det var et eget forum for ufrivillig abort, men til kasia som sa at der burde vært et slikt forum.
3 snart 4 :o) Skrevet 29. mai 2008 #8 Skrevet 29. mai 2008 Jeg vil ikke være kranglete her nå, men jeg synes at bekymringer er en naturlig del av 1. trimester. Man vet jo at muligheten er tilstede for at noe slikt kan skje i løpet av disse 12 ukene og derfor synes jeg at det skulle være ok å kunne spørre om det. Og det er opp til hver enkelt hvilke innlegg man vil lese og svare på. Jeg har selv hatt MA og svarer gjerne på spm ang dette. Beklager hvis jeg provoserer/opprører noen nå! (Det er ikke meningen!!!) Ha en flott kveld alle sammen )
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 30. mai 2008 #9 Skrevet 30. mai 2008 Støtter Cecilie-Med gull i magen!
bomsa Skrevet 30. mai 2008 #10 Skrevet 30. mai 2008 jeg er også enig...de som ikke liker slike spm og temaer kan jo bare la vær å lese de trådene... Jeg har perioder jeg ikke vil lese og da lar jeg rett og slett vær... Til hi....spør om alt du ønsker og har på hjerte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå