Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Hei Det er vel kanskje ikke noe svar til mitt innlegg her.. Saken er i alle fall det at jeg for en uke siden tok de vanlige blodprøvene ved svangerskapskontroll. Nå kan jeg ringe og få svaret, men jeg har bestemt meg for å vente til mandag. Jeg er livredd for å få dårlig nytt, og skal ha gjester hele helgen så jeg føler det er feil tidspunkt å få dårlige nyheter på. Vet det høres helt saiko ut, men jeg er altså kjempeengstelig. Det jeg er redd for er HIV testen. Jeg har hatt 5 partnere, alle kjærester da vi hadde sex, og jeg kjenner dem fortsatt i dag. Tre av dem er fedre nå, og jeg håper på at de hadde funnet ut av det i den sammenheng hvis det hadde vært noe galt. Jeg vet jo ikke hvor de har vært før meg! Selv om de tilsynelatende ikke er i en risikogruppe så kan det jo være at de har dummet seg ut en eller annen gang. Huff.. Andre som var redde for resultatene på denne testen?
#Ariadne# Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 jeg er gravid med nr 2 nå. begge gangene har jeg fått svar på blodprøvene ved neste svangerskapskontoll. dvs 1 mnd fra jeg tok prøvene. slapp av, alt er helt sikkert som det skal=)
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Ja man trenger vel ikke å få bskjed før neste kontroll dersom alt er som det skal.. Men siden jeg er engstelig for svaret har jeg bedt legen om å få ringe dem, slik at de ikke skal ringe meg hvis det er noe galt. Da slipper jeg å gå og vente på telefon. Det er forhåpentligvis ikke noe galt,men man vet liksom aldri. Har man hatt ubeskyttet sex er risikoen der. Legen min sa at hun aldri i løpet av de 16 årene hun hadde jobbet med dette hadde fått tilbake en positiv test.. så vi får håpe at den trenden fortsetter Jeg skal forsøke å legge bort bekymringen så ringer jeg mandag for å få det ut av verden.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 Slapp av, du vil bli opppringt raskt om det er HIV Hører du intet er alt bra (sånn er det alltid med blodprøver)
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 Jeg ba spesifikt om ikke å bli oppringt, så jeg håper de holder det de lover om jeg skulle være smittet.. Det er en uke siden prøvene i dag, og svaret kommer ikke før i dag, så jeg kan nok ikke være trygg enda nei selv om ingen har ringt
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #6 Skrevet 29. mai 2008 Jeg fikk svar på alle testene i posten to uker etter kontroll. Det er noe skremmende med hiv-testen, selv om man ikke tror det er noen reell fare så vet man jo aldri. Har hatt noen partere fler enn deg, og aldri vært bekymret for dette. Men når legen satt der og sa hiv-test så klarte jeg ikke annet enn å være litt smånervøs frem til resultatet forelå. Alle testene var forøvrig negative
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #7 Skrevet 29. mai 2008 Ja det er akkurat det.. navnet på testen. Nå gjelder det meg liksom, selv om jeg vet at alle må ta testen.. Jeg er veldig revet mellom å ringe i dag, eller vente til over helga. Hadde vært deilig å få problemet ut av verden i dag hvis testen er negativ.. Bra for deg at den var negativ da!! Det er vel egentlig ikke så mange i Norge som er smittet..
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #8 Skrevet 29. mai 2008 Hvis noen av dine tidligere partnere hadde vært smittet, (noen av dem har barn ikkesant? Kjærestene deres har jo tatt den blodprøven før), hadde du fått beskjed. Det er en seksuelt overførbar sykdom, og man har plikt til å innformere tidligere sexpartnere. Jeg tok HIVtest, og var kjemperedd, fordi min første kjæreste hadde vært sammen med en sprøytenarkoman jente. Prøven var negativ. Du er sikkert ikke smittet, ring legekontoret idag, og du kan trolig nyte helgen med et smil rundt munnen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå