VirreVirre Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Leste på flylegen.no at forkjølelse gjør det vanskelig for utligning av trykk. Jenta mi er ganske forkjøla nå og vi skal ut og fly om en uke. Regner med hun har blitt bra til da, men noe kan jo henge litt igjen. ? Er så redd for at hun skal få vondt i ørene sine, og da lurer jeg på om noen av dere har flydd med forkjølt baby, og om det gikk bra?
Ronja&Odin Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 venninna mi ble frarådet og fly så de måtte bli hjemme
VirreVirre Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2008 ånei, det passer jo dårlig da. var babyen veldig forkjølet eller? Det er jo en uke til, blir man ikke frisk da tro?
yret Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 Det viktigste er visst at de ikke er tette i nesa. Så lenge hun ikke er så forkjøla og tett at det ikke hjelper med saltvannsdråper (evt. vanlige nesedråper), tror jeg det skal gå bra. Viktig å dryppe før take-off. Dessuten er det lurt å la henne suge på noe - pupp, flaske, smokk - ved letting og landing. Man har uansett ingen garanti for at barnet ikke får vondt, men dette er med på å redusere risikoen.
Ronja&Odin Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 han ble syk en og en halv uke før de skulle dra... ble bare værre og værre... er 2 uker sia nå og nettop blitt frisk så han var ganske syk... men dra til legen du, og snakk med de:o) håper det ikke er så ille for dere da:o) lykke til
Dudelidum Skrevet 29. mai 2008 #6 Skrevet 29. mai 2008 Gav litt efedrin før avgang og landing. Legen var enig i at dette ikke var så dumt da det åpner litt opp.
VirreVirre Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. mai 2008 Hva er efedrin? Vi har flydd før, og da har vi brukt både smokk og pupp. Det har fungert supert. Men det er pga forkjølelsen jeg er litt urolig. Men merker at hun ikke er såå tett lengre, så forhåpentligvis går det bra. Å, det bare må gå bra.
Fruen i huset Skrevet 29. mai 2008 #8 Skrevet 29. mai 2008 Jeg har flydd med forkjølelse selv, og jeg fikk den verste øreverken du kan tenke deg. Føltes som noen kjørte en kniv inn i øret mitt ...
VirreVirre Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. mai 2008 ja, jeg har opplevd det selv. Det var så vondt at jeg nesten gråt. Så det er ikke akkurat noe jeg vil utsette henne for...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå