Gå til innhold

hjelp hjelp hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ringte og spurte arb. giver etter ferie penger i dag. de sa de måtte stoppe pengene mine fra nav hvis jeg skulle få dem? er det slik? fikk bebbis i januar.. får man ikke "lønn" når man skal ha ferie penger??? plis svar meg noen... hadde regnet med litt ekstra jeg shø......................

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir trukket for lønn i ukene du har ferie, og vanligvis skjer både trekk og feriepengeutbetaling i juni, uavhengig av om det er da du har ferie. Man får ikke både lønn og feriepenger, med mindre man ikke tar ut ferie.

Skrevet

Har ikke så veldig peil, men det hørtes veldig rart ut.

Skrevet

jeg har jo ikke noe ferie... jeg er permitert...

Skrevet

mine feriepenger kom de ja....både fra arb.giver og nav...

Skrevet

Arbeidsgiver har helt rett.

Du får feriepenger fra de hvis du tar ut ferie. Du må da oppgi til nav at du skal ta ut ferie, og foreldrepengene vil da bli stoppet i denne perioden. dette fordi du ikke kan få både full lønn og feriepenger samtidig.

Fordelen at at permisjonen din vil kunne bli forlenget med de ukene du tar ut derie siden antall dager med foreldrepenger er konstant

Skrevet

Når jeg var i permisjon så måtte jeg gi beskjed til arb.giver og Nav om at jeg tok ut ferie....

Når du har ferie så får du ikke penger fra Nav....

Men om du velger å ikke ta ferie i det hele tatt i år så skal du kunne få ut feriepengene....men da må du altså si fra deg ferieukene dine...

Skrevet

Har du ikke opptjent ferie fra i fjor?

Skrevet

Dersom du f.eks tar ut 4 uker ferie så vil permisjonen din bli forlenget med like mye...

Skrevet

MEN det skal sies at jeg har tatt ut litt ferie for å forlenge permisjonen..

Skrevet

hvis jeg da ikke tar ut ferie og ikke skal ha ferie pengene mine... hva skjer da?? er jo penger jeg har jobbet for. får jeg de neste år da eller blir det bare sletta???

Skrevet

vi skal ikke ha ferie, og da er det ikke så mye vits i å ta ut ferie uker. er lærlig så får jo nesten like mue feriepenger som lønn uansett:\

Skrevet

Hva mener du med lønn fra nav, da? Permisjonspenger?

Jeg har alltid fått feriepenger, men nå har jeg studert hele tiden siden vgs, og har derfor aldri hatt rett på andre permisjonspenger enn de fra lånekassen, og de regnes som stipend og ikke inntekt.

Mener at man har krav på feriepenger fordi de blir beregnet ut fra foirge års lønn, og ikke etter årets. Neste år skal du ikke få FP fra arbeidsgiver, men fra NAV.

Ta kontakt med NAV og snakk med de. Jeg tror du har krav på FP, men er ingen ekspert;)

Skrevet

du kan jo spørre arbeidsgiver om du akn få overført ferien din til neste år, men i følge loven har du bare krav på å få overført 10 dager.

Er det ikke positivt at du kan forlenge permisjonen din på denne måten da? Du tar ut f.eks 4 uker ferie og får penger fra arbeidsgiver i denne perioden. Permisjonen din vil da bli forlenget med 4 uker!

Skrevet

Da synes jeg du skal kontakte arb.giver igjen og si at du ikke skal ha ferie i år, og om de da kan gi deg feriepengene uten å stoppe permisjonspengene dine....

Skrevet

hmmm skal reise dit i morra jeg tenker jeg:) takk for mange svar

Skrevet

arbeidsgiver kan kreve at du tar ut ferie tilsvarende det du har opptjent i periepenger. dersom bedriften du jobber i har fellesferie, kan de kreve at du tar ut ferie i denne perioden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...