Gå til innhold

Hvor lite er "lite liv"?

Gjest mamma'n t go'gutten*FØDEKLAR*

Anbefalte innlegg

Gjest mamma'n t go'gutten*FØDEKLAR*
Skrevet

Synes det er mindre aktivitet enn før nå i går og i dag..men kjenner jo litt nå og da..og vet jo det er normalt på slutten at det er litt mindre aktivitet pga plassmangel..men hvor lite skal det være for at man skal være obs på det og evt få det undersøkt? Hører så mye om morkaker som svikter i slutten av sv.skapet og div som kan skje..så blir litt urolig av dette..Alt har virka bra på legekontrollene, senest på mandag.. Er 38 uker i dag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan vel merke mindre liv pga plassmangel. Husker ikke helt hva det sto på en side jeg leste, men du skal kunne kjenne liv, var det 5 ganger? , i løpet av en 20 min periode i løpet av dagen. Tror det sto i den boken som er til både mor og far, som du får hos jm eller lege.

Skrevet

Spurte jordmor om det samme. Jeg er 39+4. Hun sa at hvis jeg ble bekymret så skulle jeg ringe - det var grensen jeg skulle sette.

Skrevet

Hei !

Skjønner hvordan du har det, jeg har også kjent mindre til nurket i går og i dag er i uke 36+2 nå. Har lest noe om at man skal kontakte føde,lege eller jm hvis bevegelsesmønstre til ungen forandrer seg. Var hos jm på Tirsdag og da var alt helt fint, huff det er slitsomt å lure så fælt på om alt er bra hele tiden, og det er ikke lenge siden jeg var på føden til undersøkelse, og da var alt helt fint, men som du sier så leser man mye om morkaken som kan svikte på slutten og da blir man jo urolig. Vi får nok bare ta en tlf til føden hvis det ikke tar seg opp tenker jeg, det er jo bedre med en undersøkelse for mye enn en for lite.

Skrevet

Er jo ikke meningen at aktiviteten skal bli mindre pga plassmangel, hvor har dere hørt denne myten ifra?

DET SKAL IKKE VÆRE MINDRE AKTIVITET I SLUTTEN AV EN GRAVIDITET!!

Farlig å tru på sånne ting.

Aktivitet skal være jevn over det hele, men rytmen kan forandres.

Å i slutten av en graviditet ska det være like mye romstring som ellers, men bevegelserne blir mer glidende enn de harde sparkene som var før.

Var nettopp på foreldre/barn messe forrige helg, og fikk lære meg dette, å det er alt for mange gravide som merker LITE aktivitet helt plutselig, men ikke sier ifra til jordmor/lege el lign, før over et døgn etter, ska lissom sove på saken, å det er fyfy...

Småspark, dytting, skliing og annen romstrering ska hålle på helt til du ligger å presser...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...