Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har oppkjøring 26 juni og er redd for og føde før slik at jeg ikke rekker å kjøreopp til da.

det som er saken er at i min familie får jentene barna alltid før teremin 4-2 uker før er det vandlige, det har sikkert noe og gjøre med at vi er tynne så jeg er nok intet unntak...

tereminen min er litt usikker enten 5 lr 11 juli, det vil si at den dagen jeg har oppkjøring er jeg i uke 38 eller 39 hvis jeg går gravid så lenge da (:

om jeg ikke har det, kanskje vannet går mens vi er ute g kjører..haha er litt skeptisk ja...

noen som har råd/tips til hva man kan gjøre for ikke å føde før? (:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva som er vanlig i din familie trenger du nok ikke tenke så veldig mye på, fødsler går jo ikke i arv lissom....

Men jeg fikk oppkjørings dato 2 dager etter klart teoriprøve, måtte bare ringe runt til andre veistasjoner å høre hvem som var ledig, det kan sikkert du oxo gjøre, det trenger jo ikke være i samme kommune eller fylke engang, bare alle papirer er i orden

Skrevet

Babyer kommer når de selv vil, og det å være gravid er vel en av de situasjonene i livet man ikke kan ha kontroll på selv. Oppkjøringen kan du jo ta senere også, livet stopper jo ikke opp selv om du blir mamma;-)

Uansett, lykke til med oppkjøringen:-)

Skrevet

Ville ha prøvd å fått oppkjøringa litt tidligere jeg.. eller litt senere kanskje.

Uansett.. heldigvis går ikke sånne fødsels ting i arv:) Og det har ingenting å si om man er tynne eller ikke når det gjelder når tid bebisen kommer;)

Bebisen kommer når den er klar for det og når kroppen er klar for det:) Eller om man blir satt i gang da selvsagt;p hehe

Skrevet

I følge jm som jeg hadde på fødselsforberedende kurs sist,så sa de at hvis det var vanlig for mor eller søster å få barn før termin,på termin eller etter termin,kunne dette være en pekepinn på når en selv fødte. Dette er jo ikke en absolutt regel og du kan godt gå på overtid selv om mor,søster har født før termin.

Håper at du får tatt oppkjøringen,hvis ikke går det jo ann å ta den etter babyen er født.

Masse lykke til

Skrevet

Sitter her med termin imorgen og er endelig blitt utålmodig.Har hørt at man kan ha like fødseler men vet ikke hvordan det er i forhold til termindato..?

Samme hva, ta det med ro. Enten får du kjørt opp ellers så flytter du det greit. I sommerferien skal det neppe være noen stor sak å få en ny oppkjøringsdato. Og grunnen for å flytte den er evnt ganske så god;)

Fødsler skjer når de skjer og når du minst aner det, mistenker at psyken har alt å si. Alle behandlere, jordmødre etc sier jeg har vært klar i ukesvis, har kjent murringer i ukesvis osv. men intet har skjedd. Er det fordi jeg ikke har hatt hastverk med dette tidligere tro? Jeg ville isåfall fokusert på å leve livet lengst mulig, tatt det med ro, ikke stressa masse, spist og sovet det jeg kan og ellers bare sett hva som skjedde. Det motsatte av råd kan du lese masse om her inne (div tips for å sette igang..)

Lykke til!

Skrevet

Tar jo ikke høyde for at jeg får før term, men føler meg litt utsatt siden de andre har fått det da... og det hadde vert så greit å blitt ferdig med det før tuppa kommer (:

er jo så utrolig lang vente tid på det, fikk 6 uker nå så krysser fingrene for at hun holder seg inne til det er overstått vertfall... om ikke så får jeg jo såklart mulighet senere (:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...