Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Noen som vet hva sjangsene for å få kjøpt seg bolig er for min situasjon? Har fra før av et banklån på 75000,- et kredittkort på 10000,- og studielån på ca 140000,- Jobber 75% ca og tjener ca 12000,- kr mnd utbetalt. Blir aleneforsørger til høsten og har hørt at man kan få støtte til boligkjøp gjennom kommunen (Trheim) Noen som vet? Synes det er så fælt å betale 6500kr i leie hver mnd når man kan betale samme summen for å kjøpe lissom.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Du kan nok få lån, men stort blir det ikke. Rundt millionen kanskje...
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Vil det ha stor forskjell om jeg f.eks betaler ned banklånet og kredittkortet først? Vil helst ha et lite hus, med egen hage og slikt:) Hvor jeg betalter en sum og ferdig med det, istede for sånne med fellesgjeld og slikt... virker bare så slitsomt og dyrt.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 det er jo ikke så mange stedene i landet du får kjøt et hus for den summen du kan låne...
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 Ja det har det nok, alle ekstra utgifter i måneden "trekker ned". Men hus og hage må du nok drømme lenger om er jeg redd. Jeg får utbetalt 20.000 i måneden, har kun studielån på omtrent samme beløp som du, og fikk såvidt. 1.4mill. Det gir meg avdrag på rundt 10.000 i måneden. Pluss felleskostnader (som her er lave). For under det beløpet er det vanskelig å finne noe som er stort, da kan det være bedre å leie en fin leilighet med en liten hage.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #6 Skrevet 29. mai 2008 Hmm.. finner en go del på finn.no under 1 mill, som kunne vært noe for meg. Vil gjerne bo litt utpå landet så Men vet jo ikke helt hvor mye jeg blir å få i mnd fremover når barnet kommer eller... skjønner meg ikke helt på tileggene man får og hvor mye man får som aleneforsørger...
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #7 Skrevet 29. mai 2008 Finner du noe du liker til under en million er muligheten der for at det skal gå i boks. Finn ut hvor mye du får som aleneforsørger, og ta med prospekt til banken. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå