Gå til innhold

Kjøp av bolig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva sjangsene for å få kjøpt seg bolig er for min situasjon?

Har fra før av et banklån på 75000,- et kredittkort på 10000,- og studielån på ca 140000,-

Jobber 75% ca og tjener ca 12000,- kr mnd utbetalt.

Blir aleneforsørger til høsten og har hørt at man kan få støtte til boligkjøp gjennom kommunen (Trheim)

Noen som vet?

Synes det er så fælt å betale 6500kr i leie hver mnd når man kan betale samme summen for å kjøpe lissom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan nok få lån, men stort blir det ikke. Rundt millionen kanskje...

Skrevet

Vil det ha stor forskjell om jeg f.eks betaler ned banklånet og kredittkortet først? Vil helst ha et lite hus, med egen hage og slikt:) Hvor jeg betalter en sum og ferdig med det, istede for sånne med fellesgjeld og slikt... virker bare så slitsomt og dyrt.

Skrevet

det er jo ikke så mange stedene i landet du får kjøt et hus for den summen du kan låne...

Skrevet

Ja det har det nok, alle ekstra utgifter i måneden "trekker ned".

Men hus og hage må du nok drømme lenger om er jeg redd.

Jeg får utbetalt 20.000 i måneden, har kun studielån på omtrent samme beløp som du, og fikk såvidt. 1.4mill. Det gir meg avdrag på rundt 10.000 i måneden. Pluss felleskostnader (som her er lave).

For under det beløpet er det vanskelig å finne noe som er stort, da kan det være bedre å leie en fin leilighet med en liten hage.

Skrevet

Hmm.. finner en go del på finn.no under 1 mill, som kunne vært noe for meg. Vil gjerne bo litt utpå landet så :)

Men vet jo ikke helt hvor mye jeg blir å få i mnd fremover når barnet kommer eller... skjønner meg ikke helt på tileggene man får og hvor mye man får som aleneforsørger...

Skrevet

Finner du noe du liker til under en million er muligheten der for at det skal gå i boks.

Finn ut hvor mye du får som aleneforsørger, og ta med prospekt til banken.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...