Gå til innhold

Når man begynner med grøt til babyen

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det ikke da en uskreven regel at babyen skal sove bedre etterpå!

Jeg begynte å gi kveldsgrøt til lille gutt for ca 10 dager siden da han var blitt 6 mnd. Før det la jeg han for natten ca. halv ni og han sov til morgenen,- sånn 6 - 7 - 8-tida.

Nå gir jeg han altså grøt i 7-tida om kvelden,- ikke så mye ennå, men han trenger ikke mye melk etterpå. Når jeg så legger han til samme tid som før sover han en times tid,- og så er han våken og klar for både melk og lek. Det betyr at det er ikke egentlig natta før nærmere midnatt, men da sover han til langt utpå formiddagen....

Jeg tror jeg med de andre ungene alltid begynte med grøt til kvelden først, men nå lurer jeg på om det hadde vært bedre å gi fast føde tidligere på dagen og bare gi pupp til kvelds som før.

Skjønner at dette er et "luksusproblem" for han sover jo absolutt nok, men det er blitt til litt "rare" tider. Noen som har lignende erfaringer ved innføring av måltid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi startet med å gi grøt på dagen i tilfelle allergier eller slikt, så jeg har dessverre ikke dine erfaringer. Kanskje du kan forsøke å flytte måltidet frem til lunsj? Kanskje det vil hjelpe litt?

Har stor forståelse for at du ønsker kvelden tilbake. Selv om han sover til langt på dag så kan det være greit å finne en rutine som passer for resten av familien :o)

Lykke til fra

Skrevet

Minstesnupp har fått grøt i et par uker, ikke rett før leggetid fordi jeg tenkte at det var greit å venne magen til mat i våkentid. Ingen effekt på soving ennå. Her er det en eneste natt igjen med amming, i helgen skal hun avvennes rett og slett. Jeg orker ikke å våkne mange ganger hver natt. Hun våkner nemlig både to og fem ganger om natta...

Skrevet

Dritgreigutten var sånn, så jeg måtte flytte grøten til tidlig på dagen, også bare gjorde jeg det med dritgreijenta... men hun er jo en sånn som har fått mme til kvelds i dett uendelige, og velling etterhvert så det telle kanskje ikke... hun fikk liksom grøt to ggr daglig en i skål og en i flaske ;-)... hmmm bra svar dritgrei, hva ville du si egentlig???

veit ikke.... lykke til kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...