081013 Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 kan jeg blande vann og pulver sammen i flasken når den er kald for å lagre i kjøleskap og deretter varme opp når jeg trenger det. tenker spes på å lage klart nattflaskene før jeg legger meg for å spare tid om natten.
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Det er ikke anbefalt, pga bakterier som danner seg i melken når den har stått en viss tid.
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Her er et par tips, fra en erfaren flaskemamma! 1-kok opp masse vann, og ha på termos. Da holder den seg lunken hele dagen, og du kan bare helle oppi pulver, fiks ferdig, fersk melk! 2-kok opp vann, ha i kjøleskapet. Ta ut, putt i microen, og hell i pulver. Fiks ferdig, igjen 3- Kok opp vann, ha en termos med varmt vann, en kanne/termos med kaldt vann, miks til riktig temp, hell oppi pulver! Sånn gjorde vi det på natta, da kjøkkenet lå i 2.etasje. Veldig greit
Kamomille Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 du kan varme opp vanna til ca 40 grader og blande i pulver. Deretter setter du flaska i kjøleskapet med en gang slik at den avkjøles. Denne kan varmes opp igjen 1 gang. Slike gjøres det både på barsel og på barneavdelinger rundt om i landet!!!!
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 Ville nok ikke rådet deg til det. Kok opp vann og mål til riktige mengder i flasker og sett i kjøleskapet. Mål opp pulver i små beholdere (eks urinprøveglass) og varm flasken i microen, hell i pulver og vips ferdig FERSK melk til lille snuppa di:-) Tar ikke lenger tid enn om den var ferdigblandet.. Har du prøvd å lukte på mme som har stått ferdigblandet i kjøleskapet kontra en som er helt fersk? Hvis ikke, så anbefaler jeg deg å gjøre det, det lukter dritt av den som har stått ei stund.
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #6 Skrevet 29. mai 2008 Det vi gjør: 1. En termos med kokendes vann. 2. x-antall flasker klar i kjøleskap med kokt, kaldt vann. På forhånd så har du målt hvor mye iskaldt og kokende vann som gir den perfekttempererte blandingen. feks nå bruker vi ca 90 ml iskaldt + 30 kokvarmt = 120 ml og passende til 4 måleskjeer med Nan1. 3.X-antall "urinprøveglass" fra apotek som du har fylt opp med så mange måleskjeer med Nan som du trenger pr flaske. Hell oppi den ferdig vann-blanda flaska. 1-2-3! Fiks ferdig, så slipper du å stå og varme opp i vannbad og vente på det. Denne metoden er også kjekk når man er på tur.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 29. mai 2008 #7 Skrevet 29. mai 2008 Synes løsningen kok opp vann, ha i kjøleskapet. Ta ut, putt i microen, og hell i pulver. Fiks ferdig er den som er enklest å tar kortest tid. Nå lager jeg bare til en flaske om kvelden, men bruker likevel denne metoden.... Jeg har malt i og blander i det kokende vannet før det settes i kjøleskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå