Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Jeg lurer på hvordan det er å jobbe som hvit dagmamma hvis man blir gravid?Vi skal prøve nærmere jul og jeg skal jobbe som hvit dagmamma.Har man rett på vanlig fødselspenger?Fødselspermisjon?Og Hvordan er det hvis man blir sykemeldt?får man sykepenger?Har man like mye rett på ting som en vanlig jobb?
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Ingen som kan legge ut på skravle for meg??
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 som hvit dagmamma er du selvstendig næringsdrivende., Du har da krav på fødselspenger og sykepenger på lik linje med andre selvst. næringsdrivende. Disse har litt dårligere dekning enn vanlige arbeidstakere med mindre du tegner en tilleggsforsikring hos nav og betaler litt ekstra, om du gjør dette får du samme ytelser som arbeidstakere. En tilleggsforsikring må tegnes FØR du blir gravid ( husker ikke eksakt hvor lenge før i farten), ring ev nav å hør eller sjekk nav.no
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 Tusen takk for svar:) Hvis jeg velger å jobbe i barnehage som jeg har fått tilbud om..Må jeg da jobbe 6 av mnd som jeg er gravid eller teller det fra jeg har fått jobb selv om jeg ikke er gravid?
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 vilkåret for fødselspenger er jat du må være i jobb i 6 av de siste 10 mnd før fødselen, du behover således ikke jobb de siste fire mnd før fødsel om du var i jobb før du ble gravid.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #6 Skrevet 29. mai 2008 ok tusen takk for svar da ble jeg mye klokere:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå