Ophelia & Jr. Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Etter å ha lest div innlegg om sykehusbagen og utstyrslister, har jeg skjønt at ammeinnlegg er noe jeg bør ha. Så i går var jeg på apoteket og handlet inn. Men kära nån! Disse ammeinnleggene i ull er jo ENORME!!! Kjøpte Lanacare sine str M, da det var det minste de hadde, men da jeg kom hjem og prøvde å legge dette i BH-en min, var det jo alt for stort! Og jeg har ikke bittesmå pupper heller... Bruker B (eller av og til C) cup... Er det noe jeg ikke har skjønt? (Har kjøpt noen engangsinnlegg også, de er det relativt normal størrelse på.)
MaybeAgain Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Vær litt obs på ammeinnlegg i ull. Kan være med på å gi deg trøske ettersom de ikke kan kokvaskes. Jeg fikk dette etter første fødsel, og ble anbefalt å heller bruke engangsinnlegg. De får man kjøpt i dagligvarebutikkene og alle kommer i samme størrelse. Så slipper du hele problemstillingen om hvilken størrelse du skal ha ) Tro meg, om du klarer å slippe unna trøske er det greit - kan være ganske smertefult og vanskelig å bli kvitt. Vi gikk på medisin i 7 uker.... Lykke til! )
BabyButterfly<3fødeklar Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Men er det ikke meningen å bruke engangs innerst og evt ha ullinnlegg utenpå? Da slipper man vel kanskje trøske-problemet (hva er det?? ), samt som man har ull for å unngå brystbetennelse..? Men str ja.. jeg kjøpte M og de dekte heeeele cupen i ammeBHen for å si det sånn... men tror det er litt poenget siden de skal isolere mot kulde? Hvis de tyter utenfor kan du jo klippe og sy litt..
Ophelia & Jr. Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. mai 2008 I "bruksanvisningen" som fulgte med mine, sto det at de SKAL kokes av og til for å få sterilisert dem... Men tror nok jeg kommer til å holde meg til disse engangsinnleggene hvis det lar seg gjøre. Kan ikke fatte og begripe at det skal være behagelig å gå med disse digre ull-paddene i BH-en... (sier jeg som er førstegangs og ikke vet noe... Om en liten stund kan det hende disse ullinnleggene er mine beste venner. He, he...)
*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 Etter det jeg har hørt mener jeg at engangsinnleggene skal innerst og ull innleggene ytterst..Men folk gjør nok forskjellig.. Ja, ullinnleggene er store, men dette er fordi det skal dekke HELE brystet. Spurte dem på apoteket om dette... fra godt under og oppover til topp:)
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #6 Skrevet 29. mai 2008 Noen av engangsinnleggene gir veldig såre pupper. Natusan sine er grusomme, etter min erfaring! :-( Men de dyre engangsinnleggene, slik som f.eks. Anita sine fungerer akkurat som babyens bleier og samler opp mye mer melk uten å virke våte. Når det gjelder ullinnlegg, har jeg brukt det i begge mine tidligere ammeperioder (ammet da i hhv 13 og 18 mnd) og har aldri opplevd problemer med dem. Jeg ble anbefalt og brukte alltid ull INNERST. De er store når de er nye og fine, ja, men så fort man vasker dem krymper de litt etter litt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå